Γιατί γίνονται όλο και φθηνότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα-o ρόλος της μπαταρίας

Οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια -ίδιως εδώ και 2 χρόνια- και σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τις μπαταρίες που είναι και το ακριβότερο μέρος σε ένα EV.

Μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν και το επίπεδο αποδοχής της ηλεκτροκίνησης, είναι δύο. Αφενός η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών, παράμετρος που σχετίζεται με την αυτονομία και αφετέρου το κόστος παραγωγής των μπαταριών, παράμετρος που σχετίζεται με το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με τα στοιχεία και οι δύο έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία 15 χρόνια. Όπως αναφέρει σε έκθεσή του το Γραφείο Τεχνολογιών Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας (DOE), το μέσο κόστος της μπαταρίας ιόντων λιθίου ενός ελαφρού ηλεκτρικού οχήματος, μειώθηκε κατά 90% μεταξύ 2008 και 2023.

Geely short blade μπαταρία

Μάλιστα για τον υπολογισμό έγινε προσαρμογή στον πληθωρισμό, ώστε να αντικατοπτρίζεται η πραγματική αγοραστική δύναμη.

Κόστος σε ελεύθερη πτώση

Η έκθεση αναφέρει ότι μια κιλοβατώρα ωφέλιμης χωρητικότητας μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων, κόστιζε περίπου 127 ευρώ το 2023, ενώ το 2008 (μετά την αναπροσαρμογή με βάση την τότε ισοτιμία) το κόστος ήταν 1.295 ευρώ/kWh. Η εκτίμηση υπολογίστηκε για παραγωγή σε κλίμακα τουλάχιστον 100.000 μπαταριών ετησίως.

Τρία είναι τα βασικά στοιχεία που επέτρεψαν τη μείωση του κόστους των μπαταριών: οι βελτιώσεις στις τεχνολογίες και τη χημική σύσταση των μπαταριών, οι βελτιώσεις στην κατασκευή και ο μεγαλύτερος όγκος παραγωγής.

BMW Northvolt Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μπορούμε να υπολογίσουμε ότι με 127 ευρώ/kWh, ένα ολοκαίνουργιο πακέτο 100 kWh θα πρέπει να κοστίζει περίπου 12.700 ευρώ. Μια μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh θα κόστιζε λίγο πάνω από 10.000 ευρώ.

Λαμβάνοντας υπόψη μια τιμή 32.000-36.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο, η μπαταρία εξακολουθεί να είναι ένα σημαντικό μέρος της τιμής, αλλά ας θυμηθούμε επίσης ότι πριν από 10 χρόνια, σε μια παρόμοια κατηγορία τιμής, αυτό που θα μπορούσες να αγοράσεις, ήταν ένα EV με μπαταρία 24-30 kWh και πολύ μικρότερη αυτονομία.

Το ερώτημα είναι αν το κόστος της μπαταρίας θα συνεχίσει να μειώνεται με τους ίδιους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια. Υπάρχουν ακόμη νέες τεχνολογίες στο τραπέζι και η κλίμακα μπορεί να αυξηθεί. Επίσης μακροπρόθεσμα, η ανακύκλωση θα πρέπει να μπει στο παιχνίδι ώστε να επιτευχθεί περαιτέρω μείωση του κόστους των υλικών.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network