Έρευνα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταστρέφουν τα brand name της αυτοκινητοβιομηχανίας

Έρευνα αποκαλύπτει πως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν δίνουν τόση σημασία στο όνομα της φίρμας.

Το 45% των Ευρωπαίων καταναλωτών θεωρεί τη φήμη της μάρκας ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στην απόφασή τους για την αγορά νέου αυτοκινήτου. Ωστόσο, πάνω από το ένα τέταρτο (28%) είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα από μια νέα ή άγνωστη μάρκα, σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα από μια νέα ή άγνωστη μάρκα.

Αυτή η φθορά της αφοσίωσης στη μάρκα οφείλεται στη σημαντικά χαμηλότερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η έρευνα της Adevinta

Οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται ιστορικά στους δύο πυλώνες της φήμης και της αξιοπιστίας στη μάρκα για να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση. Όμως, λόγω του ολοένα και πιο σκληρού ανταγωνισμού από τους αναδυόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η πίστη σε μια μάρκα δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη.

Αυτό προκύπτει από μια νέα έρευνα σε 5.000 Ευρωπαίους καταναλωτές από την Adevinta, έναν κορυφαίο όμιλο διαδικτυακών αγγελιών και σημαντικό παράγοντα στην ευρωπαϊκή αγορά κινητικότητας. 

Η φήμη της μάρκας παραμένει βασικός παράγοντας στις αποφάσεις αγοράς. Για το 45% των Ευρωπαίων καταναλωτών, είναι το κορυφαίο κριτήριο όταν αναζητούν ένα νέο όχημα και σχεδόν το ένα τρίτο (31%) έχει αγοράσει στο παρελθόν οχήματα από την ίδια μάρκα. Όμως, η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει εξισώσει τα δεδομένα και η έρευνα της Adevinta δείχνει ότι πολλοί είναι πρόθυμοι να αλλάξουν συνήθειες για να αποκτήσουν το όχημα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Για παράδειγμα, πάνω από το ένα τέταρτο (28%) είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από μια νέα ή άγνωστη μάρκα σε σύγκριση με το αν αγόραζαν ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα.

Παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς

Ορισμένοι βασικοί παράγοντες που αναφέρονται τακτικά ως εμπόδια στην υιοθέτηση, όπως η αυτονομία της μπαταρίας, η οικονομική προσιτότητα και η διαθεσιμότητα, ωθούν τους καταναλωτές να εξετάσουν μάρκες που ενδεχομένως δεν γνωρίζουν.

Για παράδειγμα, σχεδόν τέσσερις στους 10 (39%) καταναλωτές θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από μια άγνωστη μάρκα, εάν αυτό υπερείχε έναντι άλλων μοντέλων όσον αφορά την αυτονομία της μπαταρίας. 

Πάνω από το ένα τρίτο (35%) θα έκανε το ίδιο εάν ήταν φθηνότερο από άλλα μοντέλα και περισσότεροι από ένας στους τέσσερις (26%) θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από μια άγνωστη μάρκα εάν το όχημα μπορούσε να παραδοθεί πιο γρήγορα.

Αναγνωρισιμότητα Μοντέλων και Κατασκευαστών

Από έναν κατάλογο δέκα δημοφιλών μοντέλων αυτοκινήτων, η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι χαμηλή σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Για παράδειγμα, το Volkswagen Golf (52%), η BMW Σειρά 3 (39%) και το Dacia Sandero (34%) είναι τα πιο αναγνωρίσιμα από τους ερωτηθέντες. Αντίθετα, όσον αφορά τα αντίστοιχα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το 28% των καταναλωτών αναγνωρίζει το Volkswagen ID.3, το 29% γνωρίζει την BMW i4 και μόλις το 15% το Dacia Spring.

Η ανταγωνιστική αγορά των ηλεκτρικών στην Ευρώπη

Με τον ευρωπαϊκό όγκο ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναμένεται να αυξηθεί κατά 18% σε ετήσια βάση, οι καθιερωμένοι κατασκευαστές πρέπει να αναμετρηθούν με μια σειρά από ολοένα και πιο ανταγωνιστικές αναδυόμενες μάρκες για το μερίδιο αγοράς. Η ανάλυση δείχνει ότι ένα στα τέσσερα EV που θα πωληθούν στην Ευρώπη φέτος θα κατασκευαστεί στην Κίνα

Ωστόσο, η οικοδόμηση φήμης στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι εύκολη υπόθεση, λόγω της τάσης των καταναλωτών να συνδέουν την ποιότητα με την κληρονομιά και την παράδοση. Για παράδειγμα, σχεδόν τρεις στους 10 καταναλωτές (29%) δεν εμπιστεύονται ότι τα οχήματα που κατασκευάζονται από νέες μάρκες είναι πολύ αξιόπιστα ή καλά κατασκευασμένα.

Καταναλωτικές προτιμήσεις για μάρκες

Από έναν κατάλογο δέκα εμπορικών σημάτων που αποτελείται από παλαιούς και νέους κατασκευαστές, οι καταναλωτές θεωρούν τη Volkswagen (41%), τη BMW (40%) και την Tesla (27%) ως τις πιο αξιόπιστες ή αξιόπιστες. Αντίθετα, το άλλο άκρο του φάσματος καταλαμβάνουν αναδυόμενες μάρκες όπως η Polestar (6%), η MG (4%), η BYD (4%) και η Lynk & Co (3%).

Καλύτερη φήμη στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στην ερώτηση ποιες μάρκες έχουν την καλύτερη φήμη ως κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, η Tesla χωρίς να αποτελεί έκπληξη βρέθηκε στην κορυφή με 48%, ακολουθούμενη από τη Volkswagen και τη BMW, αμφότερες με 26%. Αντίθετα, άλλοι κατασκευαστές που (όπως η Tesla) επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως η Polestar και η BYD θεωρούνται ως αξιόπιστοι κατασκευαστές EV μόλις από το 11% και το 9%, αντίστοιχα.