Οι συζητήσεις για συνεργασία της Volkswagen με την Renault δεν καρποφόρησαν και ολοκληρώθηκαν, όμως αυτό δεν θα σταματήσει τον γερμανικό κολοσσό από το να συνεχίσει την στρατηγική που περιλαμβάνει μικρά και προσιτά σε τιμή, ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου Volkswagen σε σχετική ανακοίνωση, τόνισε την απόφασή του να καταστήσει πιο διαδεδομένα τα πλήρως ηλεκτρικά entry level αυτοκίνητα και στην πορεία αυτή επιλέγει να μην φύγει από τα ευρωπαϊκά σύνορα για τα αυτοκίνητα τα οποία θα απευθύνονται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η ανακοίνωση έρχεται να τονίσει με έναν ακόμη τρόπο πως η Volkswagen έχει επιλέξει να ασχοληθεί ξεχωριστά με κάθε ήπειρο που συνιστά μεγάλη αυτοκινητική αγορά, διατηρώντας συνεργασίες με κινεζικές φίρμες και λανσάροντας αυτοκίνητα όπως το Volkswagen ID. CODE, εφοδιάζοντας με επιλεγμένα μοντέλα την Αμερική και αναγνωρίζοντας την ανάγκη της Ευρώπης για μικροκινητικότητα και φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρά την ελκυστική τιμή, υπόσχεται πως τα οχήματά της φίρμας θα θέσουν πρότυπα στην κατηγορία entry-level όσον αφορά την τεχνολογία, το σχεδιασμό, την ποιότητα και την εμπειρία των πελατών.
Αυτό το έργο έχει γίνει πιο απαιτητικό λόγω του αυξανόμενου κόστους ενέργειας, υλικών και πρώτων υλών και στην ανακοίνωση καθίσταται σαφές πως "η ηλεκτροκίνηση από την Ευρώπη για την Ευρώπη" μπορεί να επιτευχθεί μόνο με πολιτική υποστήριξη και συνθήκες ανταγωνιστικού πλαισίου.
Αν δεν το κατάλαβες η Volkswagen καλεί την Ευρώπη ως σύνολο, αλλά και τις χώρες αυτής ξεχωριστά να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο βιωσιμότητας με βάση το χαμηλό κόστος παραγωγής και όχι απαραίτητα με δασμούς εναντίον της Κίνας για να προστατευθεί η αγορά από την επέλαση των κινεζικών εταιρειών.
Και το κάνει προσφέροντας ανταποδοτικά την διατήρηση της Ευρώπης ως βιομηχανική τοποθεσία με την τοπικοποίηση όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Συνεπώς από το 2025 οι φίρμες της Volkswagen θα παρουσιάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κόστος κάτω των 25.000 ευρώ.
Δύο νέα συμπαγή αυτοκίνητα, ένα από τη VW και ένα από την CUPRA, καθώς και δύο μικρά SUV, ένα από τη Skoda και ένα από τη VW, σχεδιάζονται σε αυτό το στάδιο και προορίζονται για παραγωγή στην Ισπανία. Εκεί θα κατασκευάζονται όπως τόνισε ο Όμιλος με στόχο να μειωθεί συνολικά το κόστος καθώς επίσης και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς δεν θα υπάρχουν υπερατλαντικές ή άλλες μεγάλες μεταφορές.