Εντυπωσιακή ταχύτητα φόρτισης για το νέο Zeekr 001

To κινεζικό μοντέλο δείχνει πως η καθυστέρηση στους σταθμούς φόρτισης θα είναι σύντομα παρελθόν, καθώς πέτυχε μέγιστο ρυθμό φόρτισης 546,4 kW.

Zeekr 001

Το ελλειπές δίκτυο και οι ταχύτητες φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, αποτελούν παραδοσιακά τους μεγαλύτερους ανασταλτικούς παράγοντες για όσους σκέφτονται την αντικατάσταση ενός συμβατικού αυτοκινήτου με ηλεκτρικό. Τα πράγματα όμως φαίνεται πως αλλάζουν γρήγορα. Κι αν στην περίπτωση των υποδομών τα πράγματα είναι κάπως πιο πολύπλοκα, στον τομέα των οχημάτων, τα απαραίτητα βήματα πραγματοποιούνται πολύ πιο σύντομα.

Διαβάστε Επίσης

Πάρε για παράδειγμα το ανανεωμένο Zeekr 001. Μπορεί οι οπτικές αλλαγές να είναι περιορισμένες, όμως κάτω από το αμάξωμα έχει συντελεστεί μια μικρή επανάσταση. Αρχικά, η νέα μπαταρία με την οποία εφοδιάζεται φέρει την υπογραφή της CATL. Η αρχιτεκτονική των 800V οδήγησε σε πολύ μικρή αύξηση του μεταξόνιου, ενώ έχει τοποθετηθεί και μια μονάδα Lidar στην οροφή του αυτοκινήτου.

Zeekr 001

Ας επανέλθουμε όμως στα της μπαταρίας που παρουσιάζουν εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς εξασφαλίζουν εντυπωσιακές δυνατότητες φόρτισης. Η νέα μονάδα ονομάζεται Shenxing, έχει χωρητικότητα 95 kWh και μπορεί κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής φόρτισης που πραγματοποίησε η Zeekr, να περάσει από το 10% στο 80% της κατάστασης φόρτισης σε μόλις 11 λεπτά και 28 δευτερόλεπτα.

Zeekr 001

Μάλιστα, μετά από μόλις 5 λεπτά φόρτισης, η αυτονομία αυξήθηκε κατά 264 χιλιόμετρα, αν και θα πρέπει να διευκρινήσουμε πως αυτός ο αριθμός χιλιομέτρων βασίζεται στην πολύ επιεική διαδικασία δοκιμών CLTC. Υπάρχει όμως και μια παράμετρος που δεν είναι υποκειμενική, αλλά αντικειμενική. Και αφορά την μέγιστη ταχύτητα φόρτισης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής λοιπόν, το Zeekr 001 έφτασε τα 546,4 kW, ενώ ήταν συνδεδεμένο με έναν φορτιστή Zeekr V3 600 kW.

Αλλάζει τα δεδομένα στους χρόνους φόρτισης

Όπως μπορείς να δεις και στο επίσημο βίντεο της εταιρείας, το αυτοκίνητο διατήρησε ισχύ φόρτισης άνω των 540 kW μεταξύ 10% και 35% SoC, μετά την οποία η είσοδος μειώθηκε σταδιακά σε πιο φυσιολογικά (αν και πάλι υψηλά) επίπεδα των 250 kW. Η νέα μπαταρία CATL Shenxing διαθέτει ενσωματωμένη τεχνολογία ελέγχου της θερμοκρασίας, που βοηθά στη διατήρηση της ταχύτητας φόρτισης σε όσο το δυνατόν υψηλότερα επίπεδα ακόμη και σε τσουχτερό κρύο.

Το εργοστάσιο υποστηρίζει ότι χρειάζεται λιγότερο από 30 λεπτά για να φορτίσει στο 80% στους -10 βαθμούς Κελσίου. Όσο για το Zeekr 001 που πέτυχε την τιμή των 546,4 kW, βρισκόταν σε ένα γκαράζ όπου η θερμοκρασία ήταν στους 26 βαθμούς Κελσίου.

Zeekr 001

Η νέα μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) CATL Shenxing, μπορεί να τοποθετηθεί μόνο στην τετρακίνητη έκδοση του 001, ενώ όλες οι άλλες εκδόσεις του μοντέλου τροφοδοτούνται από μια πιο συμβατική μπαταρία 100 kWh νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) που κατασκευάζεται επίσης από την CATL.

Θυμίζουμε πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ένας Κινέζος κατασκευαστής EV γίνεται πρωτοσέλιδο με ένα αυτοκίνητο υπερταχείας φόρτισης. Τον περασμένο Φεβρουάριο, το minivan Li Auto Mega, άντλησε έως και 521,2 kW από έναν συμβατό φορτιστή, αναπληρώνοντας την αυτονομία κατά 500 χιλιόμετρα σε μόλις 10 λεπτά.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network