Ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα παρέχουν τη δυνατότητα ταχυφόρτισης 800V όμως ακόμα και οι υποδομές στην Γερμανία υπολείπονται της ζήτησης.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης σε σύγκριση με τους φορτιστές 400V, καθώς έχει υπολογιστεί πως για ανεφοδιασμό εμβέλειας περίπου 300 χιλιομέτρων σε ταχυφορτιστή 800V απαιτείται χρόνος μόλις 10 λεπτών.
Αρχικά, αυτή η τεχνολογία προοριζόταν μόνο για σπορ ηλεκτρικά μοντέλα όπως η Porsche Taycan και το Audi E-tron GT, όμως τώρα φαίνεται πως έχει ενσωματωθεί και σε πιο mainstream μοντέλα όπως τα Hyundai Ioniq 5 και Ioniq 6, το Kia EV6 ή το μικρό BYD Dolphin – έρχεται στην Ευρώπη εντός του έτους.
Μεταξύ άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Renault και η Ford δείχνουν ενδιαφέρον, ενώ η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ήδη ανακοινώσει ηλεκτρικά μοντέλα με αρχιτεκτονική δομή 800V.
Επί του παρόντος, περίπου 7.500 σταθμοί - ποσοστό 30% των σταθμών ταχείας φόρτισης συνολικά στη Γερμανία - είναι εξοπλισμένοι για την υψηλότερη τάση, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από την Eco-Movement.
Στο παιχνίδι οι εταιρείες Ionity και EnBW
Οι μεγάλοι διαχειριστές δικτύων φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της Ionity, μιας κοινοπραξίας μεταξύ των BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz και Volkswagen Group, άρχισαν να προετοιμάζονται για τη γρήγορη φόρτιση από νωρίς και σήμερα προσφέρουν περισσότερα από 2.500 σημεία γρήγορης φόρτισης έως 350 kW σε 24 ευρωπαϊκές χώρες.
Η ανταγωνίστρια EnBW είναι επίσης προετοιμασμένη για τη νέα τάση, με εκπρόσωπο της εταιρείας να σημειώνει ότι περίπου το 90% των περισσότερων από 3.500 σημείων ταχείας φόρτισης του δικού της δικτύου φτάνουν σε τάσεις 800V. Οι σταθμοί φόρτισης με ισχύ άνω των 150 kW είναι συνήθως επίσης ικανοί για 800V.
Εν τω μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους, ώστε οι πελάτες τους που διαθέτουν μοντέλα με τεχνολογία 800V να μην απογοητεύονται από τα σημεία φόρτισης 400V.
Η Kia και η Hyundai εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με ένα νέο σύστημα που μετατρέπει τα 400V από το σημείο φόρτισης σε 800V, ενώ η Porsche Taycan και το Audi E-tron GT είναι επίσης εξοπλισμένα με έναν "ενισχυτή υψηλής τάσης" που προμηθεύει η Preh, ο οποίος αυξάνει την τάση στα απαιτούμενα 800V στους σταθμούς ταχείας φόρτισης 400V.
Από την άλλη, η Porsche έχει αναπτύξει μια δική της τεχνολογία για την ηλεκτρική Macan που θα κυκλοφορήσει εντός του έτους επινοώντας ένα ειδικό τέχνασμα για την μπαταρία δυναμικότητας 100 kWh που διαθέτει χωρίζοντας την σε δύο τράπεζες φόρτισης όπου έκαστη μπορεί να φορτίσει με τάση 400V.
Παράλληλα, η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει περαιτέρω την τεχνολογία της για ακόμα πιο γρήγορη φόρτιση σε σταθμούς 800V. Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία εγκαινίασε το καλοκαίρι το πρώτο "Porsche Charging Lounge" στον κόμβο του αυτοκινητόδρομου Nahetal δυτικά της Φρανκφούρτης, το οποίο διαθέτει έξι σταθμούς ταχείας φόρτισης.
Το πλάνο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Η ΕΕ έχει ήδη ψηφίσει νόμο που επιβάλλει την εγκατάσταση γρήγορων φορτιστών κάθε 60 χιλιόμετρα για τα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κάθε 100 χιλιόμετρα για τα βαρέα οχήματα, με σταδιακή εφαρμογή έως το 2030. Σε ένα πιο βραχυπρόθεσμο σχέδιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στα κράτη-μέλη της εντός 18 μηνών για να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο σε πολλές χώρες, τέτοιου είδους δράσεις μετάβασης σε πιο πράσινες μεταφορές σκοντάφτουν στην αυξανόμενη γραφειοκρατία, επισημάνουν διάφοροι αναλυτές της αγοράς.