To Nissan Design Europe γιορτάζει 20 χρόνια ύπαρξης, αλλά αυτό θα το ξέρεις ήδη. Αυτό που δεν ξέραμε ούτε εμείς είναι ο τρόπος με τον οποίο ήθελε να το γιορτάσει.
Έπρεπε όμως να το υποψιαστούμε γιατί από το σχεδιαστικό κέντρο της Nissan στην Ευρώπη, έχουν προκύψει σπουδαίες δημιουργίες και ενίοτε πολύ διάσημες και επιτυχημένες. Τώρα μας προέκυψε αυτό το εντυπωσιακό Nissan Concept 20-23 που είναι ένα νέας γενιάς hot hatch.
Μόνο που είναι ένα όνειρο, γιατί μπορεί να το βλέπουμε τώρα έτσι να στέκεται σαν να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει ένα Toyota GR Yaris ή ένα Alpine A290_β, αλλά δεν είναι ούτε υπαρκτό σαν το Yaris, ούτε καν σχέδιο σαν το Alpine. Τουλάχιστον επισήμως.
Σχέδιο χωρίς περιορισμούς
Είναι προς το παρόν μια εργασία ορισμένων νέων σχεδιαστών στο κέντρο του Λονδίνου. Οι προϊστάμενοί τους τους ζήτησαν να αφήσουν ελεύθερη την φαντασία τους και να δείξουν τις γνώσεις τους για να σχεδιάσουν ένα αστικό ηλεκτρικό πρωτότυπο με το οποίο θα ήθελαν να κινούνται στην πόλη που εργάζονται.
Το όνομα Concept 20-23 αντικατοπτρίζει τα 20 χρόνια της θέσης του Nissan Design Europe στην καρδιά του Λονδίνου, καθώς και τους αριθμούς 2 (ni) και 3 (san) στην ιαπωνική γλώσσα αλλά και το τρέχον έτος. Συνεχίζει επίσης μια μακρά παράδοση της Nissan να φέρνει εντυπωσιακά παραδείγματα στον κόσμο των hatchback και των αυτοκινήτων πόλης.
Μιλώντας για το Concept 20-23 στα αποκαλυπτήριά του στο Λονδίνο, ο Alfonso Albaisa, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Nissan για τον παγκόσμιο σχεδιασμό, δήλωσε: "Η νεαρή ομάδα εδώ στο NDE είχε μια απλή αποστολή: σχεδίασε ένα διασκεδαστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που θα ήθελες να οδηγείς κάθε μέρα στο Λονδίνο.
Το 20-23 Concept που σχεδίασαν είναι ένα συμπαγές hatchback το οποίο είναι έντονα επηρεασμένο από τον κόσμο των διαδικτυακών αγώνων. Μου αρέσει η ιστορία που αφηγείται για το πώς διασταυρώνονται οι κόσμοι της σύγχρονης ζωής στην πόλη, του διαδικτυακού παιχνιδιού και της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών".
Λιτό σαν αγωνιστικό
Η σύγχρονη εκδοχή αυτού του μικρού αυτοκινήτου αντανακλά τόσο τον κόσμο των online αγώνων όσο και τη συμμετοχή της Nissan στη Formula E.
Το βασικό 3θυρο hatchback αμάξωμα του Concept 20-23 διαθέτει ακραίες αεροδυναμικές προσθήκες μπροστά και πίσω, με ποδιές που κατευθύνουν τη ροή του αέρα μακριά από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, μέσα από ανοίγματα για την ψύξη των φρένων και έξω από αεραγωγούς ακριβώς πίσω από τους μπροστινούς τροχούς.
Το ρύγχος του αυτοκινήτου αποτελείται από ένα επίπεδο που σχηματίζει γωνίες μέχρι την κορυφή του καπό, όπου τοποθετούνται οι μπροστινοί προβολείς. Οι φουσκωμένοι θόλοι φιλοξενούν μεγάλους τροχούς και ελαστικά χαμηλού προφίλ, ενώ οι μεγάλες ποδιές αγκαλιάζουν την πλευρά του αμαξώματος στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό είναι μια φουτουριστική ερμηνεία της γυμνής λειτουργικότητας ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Μερικές οθόνες προβάλλουν ζωτικές πληροφορίες με ελάχιστους περισπασμούς, μια μεταφορά του περιβάλλοντος των αγωνιστικών αυτοκινήτων όπως αυτά της Nissan στη Formula E.
Συνολικά το Nissan Concept 20-23 δυνητικά θα μπορούσε να μοιάζει με το Alpine A290_β και όσο και αν στο Λονδίνο λένε πως δεν υπήρχαν περιορισμοί, εμάς επιτρέψτε μας να βλέπουμε ένα μελλοντικό Micra ας πούμε, αμιγώς ηλεκτρικό στο πλαίσιο του νέου Renault 5 ή ακόμη και του ίδιου του Alpine. Ένα όνομα, σε μια κατηγορία που η Nissan έχει μεγάλη παράδοση και αντ΄σιτοιχα μεγάλες πωλήσεις.