Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το ηλεκτρικό SUV Fisker Ocean που μόλις έφτασε στην Ευρώπη

To πρώτο ηλεκτρικό SUV της Fisker, το Ocean, ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη και η αμερικανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα σημαντικά στοιχεία του νέου της μοντέλου

Fisker Ocean

Με τις πρώτες παραδόσεις του Fisker Ocean στην ευρωπαϊκή αγορά να έχουν ξεκινήσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα, η νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία αναφορικά με το πρώτο της SUV. Ουσιαστικά πρόκειται για απαντήσεις σε κάποια καίρια ερωτήματα που αφορούν το νέο της μοντέλο, όπως η χωρητικότητα της μπαταρίας, οι χρόνοι φόρτισης, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το βάρος κ.α.

Διαβάστε Επίσης

Προφανώς η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι από τα βασικά σημεία κάθε ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα ανακοίνωσε η Fisker, η μεγαλύτερη μπαταρία που θα τοποθετείται στις εκδόσεις εξοπλισμού One, Extreme και Ultra του Ocean, θα έχει χωρητικότητα 113 kWh, χωρίς όμως να διευκρινίζεται αν το νούμερο αυτό αφορά την ωφέλιμη ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μεγαλύτερη μπαταρία απ' ότι περίμεναν πολλοί και εξηγεί σε μεγάλο βαθμό την αυτονομία των 707 χιλιόμετρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο και καθιστά το Ocean το ηλεκτρικό SUV με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην Ευρώπη.

Fisker Ocean SUV

Δύο τύποι μπαταριών

Παραμένοντας στον τομέα των μπαταριών, η Fisker είχε δηλώσει στο παρελθόν πως το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών που αναφέρεται ως "Hyper Range", έχει χημική σύνθεση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου λιθίου (NMC) που κατασκευάζεται από την κινεζική CATL. Η βασική έκδοση Sport του Fisker Ocean θα εφοδιάζεται με ένα φθηνότερο πακέτο μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), επίσης προερχόμενου από την CATL.

Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, το Ocean θα υποστηρίζει μέγιστη ισχύ άνω των 250 kW. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε διάρκεια φόρτισης 33 λεπτά και 6 δευτερόλεπτα (ναι, τόσο λεπτομερής είναι η Fisker στην ανακοίνωσή της). Αν και δεν το διευκρινίζει, θεωρούμε πως ο χρόνος αυτός αφορά σε φόρτιση από το 10 στο 80% της μπαταρίας. Επίσης αναφέρεται πως σε οικιακό φορτιστή επιπέδου 2, η διάρκεια φόρτισης είναι 12 ώρες.

Ζυγίζει 2,5 τόνους και έχει στάνταρ τροχούς 20 ιντσών

Σε άλλα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το βάρος του Ocean είναι 2.433 κιλά, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης είναι 1.820 κιλά. Η απόσταση από το έδαφος είναι 18 εκατ. με τους προαιρετικούς τροχούς 22 ιντσών και 16,5 εκατ. με τους στάνταρ τροχούς 20 ιντσών. Οι συγκεκριμένες διαστάσεις δεν ακούγονται βέβαια ιδανικές για εξορμήσεις εκτός δρόμου, όμως για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, η Fisker δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι το Ocean σχεδιάστηκε για κάτι τέτοιο.

Καλώς, αν και η ανακοίνωση στοιχείων για τις γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας είναι πρακτική που ακολουθείται κατά βάση σε καθαρόαιμα off road μοντέλα. Έτσι λοιπόν, στην περίπτωση του Ocean με τις ζάντες 22 ιντσών αυτές είναι 17°, 21,5° και 13,4°, ενώ για τις εκδόσεις με ζάντες 20 ιντσών 15,9°, 20,3° και 12,9° αντίστοιχα. Συμπέρασμα; Αν σκοπεύεις να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου για εξορμήσεις εκτός δρόμου, επέλεξέ το με τροχούς 22 ιντσών. Αντιφατικό; Τα παράπονά σου στη Fisker.

Διαβάστε ακόμα:
 - Γιατί το Tesla Cybertruck δεν θεωρείται ασφαλές για την Ευρώπη
 - 70 χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις: Αυτές είναι οι ειδικές του 2023
 - Τι πρέπει να αλλάξει για να εμπιστευτούμε τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
 - Τιμή ρεκόρ για το Nissan R34 Skyline GT-R του Paul Walker από το Fast and Furious (εικόνες)

Best of Network