H NEVS, ήταν η εταιρεία που το 2019 εξαγόρασε τη Saab στηριζόμενη σε κινεζικά κεφάλαια. Μέσα στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα των δέκα μηνών, η NEVS προχώρησε στα αποκαλυπτήρια ενός πρωτότυπου, αμιγώς ηλεκτρικού sedan, με την -όχι και τόσο επιτυχημένη είναι αλήθεια- ονομασία Emily GT. Το project που ξεκίνησε να δουλεύεται άμεσα στο Trollhattan, γενέτειρα της Saab στη Σουηδία, αφορούσε την εξέλιξη μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του 9-3 το οποίο θα συναρμολογούνταν σε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στην Κίνα.
Ο πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Saab, Simon Padian, πιστώνεται την εικόνα του Emily GT με την προηγούμενη συμμετοχή του στην εξέλιξη μοντέλων όπως το τελευταίο Saab 9-5 να είναι εμφανής στην περίπτωση του Emily GT, ειδικά στο σημείο της κολόνας C του αμαξώματος, που παραπέμπει ευθέως σε μοντέλα της πρώην σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μάλιστα οι προσδοκίες στην αρχή ήταν πολύ υψηλές για τη νέα εποχή, με τον Peter Dahl, Διευθυντή Προγράμματος της NEVS, να δηλώνει ότι οι Porsche Panamera και Taycan χρησιμοποιήθηκαν ως σημεία αναφοράς κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του νέου μοντέλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά έξι πρωτότυπα κατασκευάστηκαν από μια ομάδα περίπου 350 μηχανικών και τεχνικών, στα οποία ήταν τοποθετημένοι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες από ένας σε κάθε τροχό, αναπτύσσοντας συνδυαστική ισχύ 480 ίππων, ενώ σε μια έκδοση που θα ακολουθούσε στο μέλλον, η απόδοση θα έφτανε τους 653 ίππους και η ροπή το απίστευτο νούμερο των 2.200 Nm.
Οικογενειακό αλλά σπορ
Αναφερόμενος στο Emily GT, o Dahl δήλωνε πως "πρόκειται για ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο που είναι πολύ εύκολο και σταθερό στην οδήγηση. Έχει μια μοναδική ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της οδηγικής απόλαυσης, αλλά μπορεί να παίξει εύκολα και τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου".
Το NEVS Emily GT σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει μια τεράστιας χωρητικότητας μπαταρία 175 kWh, που θα έκανε εφικτή μια μέγιστη αυτονομία άνω των 1.000 km. Ωστόσο αυτό ήταν κάτι που παρέμεινε σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς τα πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν χρησιμοποιούσαν μια μπαταρία 52 kWh που προέρχονταν από το προαναφερθέν ηλεκτρικό Saab 9-3.
Το εσωτερικό ήταν αρκετά σύγχρονο και πολυτελές, με τις επιδόσεις να αποτελούν ένα από τα ισχυρά χαρτιά του Emily GT. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ερχόταν σε 4,6 sec, τοποθετώντας το μοντέλο της NEVS απέναντι σε ονόματα όπως το Tesla Model S. Είναι ενδεικτικό πως ακόμη και ο Christian von Koenigsegg φέρεται να εντυπωσιάστηκε από οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά την επαφή του με αυτό.
Το άδοξο φινάλε
Κάπου εδώ όμως φαίνεται πως η παραμυθένια ιστορία του Emily GT ολοκληρώνεται, ακολουθώντας το άδοξο τέλος της Saab. Η NEVS ανήκε στον όμιλο ακινήτων Evergrande, ο οποίος πρόσφατα ενεπλάκη σε ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα στην Ασία. Αποτέλεσμα ήταν η NEVS να τεθεί σε χειμερία νάρκη και όλα τα υπό εξέλιξη project να παγώσουν.
Το πολλά υποσχόμενο Emily GT και η πνευματική ιδιοκτησία που σχετίζεται με τον σχεδιασμό του είναι προς πώληση, αφήνοντας μια ελπίδα πως το ενδιαφέρον αυτό project μπορεί και να υλοποιηθεί αν βρεθεί στα κατάλληλα χέρια. Άλλωστε σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει ο Dahl, το έργο απείχε περίπου 1,5 χρόνο από το να μπορέσει να μπει στην παραγωγή, ενώ τα πρωτότυπα που είχαν κατασκευαστεί ήταν πλήρως λειτουργικά, με εξαίρεση το σύστημα αερόσακων και αυτόματης πέδησης.
Διαβάστε ακόμα:
- Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0L Hybrid 4x4: Γιατί αυτό και όχι το Corolla;
- BYD Seagull: Tο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 9.600 ευρώ
- Το καλύτερο video της Lamborghini Revuelto μέχρι τώρα
- Γιατί ο Ryan Gosling προσπαθεί να κλέψει ρολόι TAG Heuer Carrera οδήγωντας 911 Turbo