Peugeot E-Lion project: Αυτά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ετοιμάζει η γαλλική φίρμα

To E-Lion Project είναι η ονομασία του πλάνου της Peugeot στην πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Peugeot E-Lion Project

Το E-Lion Project αποτελεί την κεντρική φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας, προκειμένου να απαντήσει στις ανάγκες μιας αγοράς που αλλάζει διαρκώς. Όπως μάλιστα φροντίζει να μας ενημερώσει η Peugeot, το E-Lion Project δεν αφορά μόνο τον εξηλεκτρισμό της μάρκας, αλλά ένα ολιστικό σχέδιο που βασίζεται στα 5 Ε.

1. Ecosystem: το οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών της Peugeot εξελίσσεται με την χρήση της πλατφόρμας STLA (πλατφόρμα εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων).
2. Experience: η ολοκληρωμένη εμπειρία του πελάτη, από την φόρτιση έως την πλήρη συνδεσιμότητα.
3. Electric: δέσμευση της Peugeot είναι να προσφέρει μια ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο της γκάμας της έως το 2025.
4. Efficiency: η επιμονή στην βελτίωση των επιδόσεων, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση (12,5 kWh/100km για το e-208),
5. Environment: όλα σχεδιάζονται με τελικό στόχο τη βιωσιμότητα και τη δέσμευση της μάρκας να πετύχει Carbon Net Zero μέχρι το 2038.

Peugeot E-Lion Project

5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025

Η αρχή θα γίνει με τα ηλεκτρικά 308 και 308 SW, που θα εφοδιάζονται με έναν καινούργιο ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 156 ίππων, με αυτονομία άνω των 400km (WLTP). Πρόκειται για μία από τις καλύτερες τιμές απόδοσης στην κατηγορία και με μέση κατανάλωση ενέργειας 12,7 kWh. Θα ακολουθήσουν τα e-408, e-3008 και e-5008. Το e-3008 συγκεκριμένα, αναμένεται να παρουσιαστεί το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Η αυτονομία του θα αγγίζει τα 700km, ενώ θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium.

Peugeot E-Lion Project

Παράλληλα, η Peugeot εισάγει νέα υβριδική τεχνολογία MHEV 48v, στις αντίστοιχες εκδόσεις των 208, 2008, 308, 3008, 5008 και 408. Το σύστημα Peugeot Hybrid 48V αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech ισχύος 100 ή 136 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (E-DCS6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα (21 kW).

Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% (εκπομπές CO2 από 126g/km στο 3008). Στην αστική οδήγηση, ένα SUV της κατηγορίας C που είναι εξοπλισμένο με το σύστημα HYBRID μπορεί έτσι να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου με μηδενικές εκπομπές ηλεκτρικού ρεύματος.

Σχεδίαση και τεχνολογία παίζουν καθοριστικό ρόλο

Η επόμενη γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της Peugeot, θα επωφεληθεί στο έπακρο από το τεχνολογικό υπόβαθρο της Stellantis. Ενδεικτικά αναφέρεται η τεχνολογία "steer by wire” που επιτρέπει νέους τρόπους ελέγχου του αυτοκινήτου. Αυτή η τεχνολογία, επέτρεψε την δημιουργία του Hypersquare και την επόμενη γενιά ευφυών i-Cockpit. Σε επίπεδο σχεδίασης, η γαλλική μάρκα θα ακολουθήσει μια εντελώς νέα γλώσσα, η οποία θα αντλεί στοιχεία από το πρωτότυπο Inception.

Best of Network