Με μια από τις χειρότερες βαθμολογίες από καταβολής crash test βαθμολογήθηκε το JAC E10x, το οποίο είναι ίδιο αυτοκίνητο με τα JAC E-JS1, E-S1 και το συμβατικό S1. Το αυτοκίνητο πήρε μηδέν αστέρια στη συνολική βαθμολόγηση της δοκιμής πρόσκρουσης, η οποία προκύπτει από τις επιμέρους βαθμολογήσεις στους τομείς τους οποίους εξετάζεται το κάθε αυτοκίνητο και στην προκειμένη περίπτωση ήταν άκρως απογοητευτικές.
Το JAC Ε10x καθώς και οι παραλλαγές του, είναι το πιο μικρό και πιο φτηνό αυτοκίνητο της JAC Motors. Βασίζεται στο αντίστοιχο προηγούμενης γενιάς, καθώς χρησιμοποιεί εκείνη την πλατφόρμα και είναι πολύ πιο παρωχημένο από τα νεότερα μοντέλα της εταιρείας και δη τα ηλεκτρικά, όπως τα ηλεκτρικά της σειράς iEV. H JAC Motors είναι μια κρατική εταιρεία στην Κίνα που σε κάποιες αγορές συνεργάζεται και με πολύ μεγαλύτερες.
Ούτε καν τα βασικά συστήματα ασφαλείας
Στην περίπτωση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και της δοκιμής με crash test και όχι μόνο, ο Latin NCAP, που είναι ο αντίστοιχος ανεξάρτητος οργανισμός ασφαλείας με τον ευρωπαϊκό Euro NCAP, δημοσίευσε τα άκρως αποθαρρυντικά αποτελέσματα που προέκυψαν, με μηδέν αστέρια ως βαθμολόγηση. Το πιο εντυπωσιακό μάλλον, ήταν πως το αυτοκίνητο δεν σταματούσε να λειτουργεί μετά την εμπρόσθια πρόσκρουση και όπως επισήμαναν οι υπεύθυνοι του τεστ, ενώ ο διακόπτης φαινόταν να είναι κλειστός οι μπαταρίες εξακολουθούσαν να δίνουν ενέργεια στον κινητήρα.
Το JAC E10x διαθέτει δύο αερόσακους, μόνο για τους εμπρός επιβάτες και το σύστημα ευστάθειας είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό. Δεν υπάρχουν καθόλου, άλλα συστήματα ασφαλείας και όλα αυτά συνετέλεσαν στο μηδενικό του αποτέλεσμα. Επιπλέον κατά τη διάρκεια των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες όπως το τεστ ταράνδου, τα ελαστικά του αυτοκινήτου υπέστησαν εκτεταμένη φθορά σε σημείο ο οργανισμός να αναγκαστεί να διακόψει τη δοκιμή.
Καθαρό ή ασφαλές;
Φυσικά η έκθεση του οργανισμού ήταν μια αυστηρή προειδοποίηση για την ασφάλεια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, ωστόσο ανέφερε χαρακτηριστικά πως παρατηρείται με απογοήτευση οτι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις αγορές της Λατινικής Αμερικής είναι κατά μια δεκαετία (όπως υπολογίζεται) πίσω σε θέματα ασφαλείας σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι πολίτες.
Χαρακτηριστικά ο Γραμματέας του Latin NCAP είπε, αναφερόμενος στο αυτοκίνητο της JAC: "Η ηλεκτρική έκδοση του JAC E10x που ονομάζεται επίσης EJS1 ή E-S1 χρησιμοποιείται ως ταξί στο Μεξικό. Το Latin NCAP συμμερίζεται τις περιβαλλοντικές ανησυχίες σε όλο τον κόσμο και ευθυγραμμίζεται με όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών CO2, ωστόσο αυτό δεν πρέπει να αποτελεί λόγο για να παραβλέπεται η ασφάλεια των οχημάτων. Δεν θα πρέπει να τίθεται θέμα "καθαρό ή ασφαλές" και οι δύο πτυχές είναι σημαντικές και δεν θα πρέπει να ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ υποδεικνύουν την ασφάλεια καθώς και το περιβάλλον ως βασικές σχετικές πτυχές, για το λόγο αυτό ένας "φιλικός προς το περιβάλλον" όρος δεν θα πρέπει να επισκιάζει τη σημασία της ασφάλειας του οχήματος. Υπάρχουν πολλά μοντέλα παγκοσμίως που έχουν μηδενικές εκπομπές και προσφέρουν πολύ καλύτερες επιδόσεις ασφάλειας από αυτό το μοντέλο της JAC".