Μπορεί να είναι δύσκολο να βγάλεις από το μυαλό σου το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90 αλλά αυτό συμβαίνει γιατί καμιά φορά βιαζόμαστε προς το μέλλον. Ίσως αυτήν την βιασύνη να κόβει το νέο Volvo XC90, η συνέχεια ενός μοντέλου που σίγουρα έχει δείξει την αξία του εδώ και χρόνια και ας μην είναι είναι ένας "υπολογιστής με ρόδες", όπως αποκαλεί η Volvo την ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα της.
Για να δούμε τι έχει καταφέρει η Volvo με το νέο XC90 ταξιδέψαμε μέχρι την Δανία και την Κοπεγχάγη και μετά οδηγώντας πάνω σε μία από τις πλέον εμβληματικές γέφυρες του πλανήτη περάσαμε στην Σουηδία και συγκεκριμένα στο Μάλμε. Και όλα αυτά τα κάναμε με την νέα SUV ναυαρχίδα της Volvo, που είναι Plug-in υβριδική.
Ήδη η δεύτερη γενιά ενός από τα πιο δημοφιλή premium μεγάλα SUV του κόσμου (πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεις) δεν είχε να αποδείξει και πολλά. Καλοσχεδιασμένο, επιβλητικό, ποιοτικό και καλοτάξιδο με τεράστιους χώρους και κορυφαία ασφάλεια.
Άραγε τι άλλο μπορείς να προσθέσεις σε αυτά; Τι άλλο μπορείς να αλλάξεις για να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας του; Τελικά άλλαξε σε αρκετά σημεία. Ας τα δούμε αναλυτικά.
Πόσο έχει αλλάξει το νέο XC90
Στην εξωτερική σχεδίαση
- Νέα μάσκα με πιο λεπτούς προβολείς τεχνολογίας LED Matrix
- Νέο καπό και εμπρός φτερά
- Νέα εμπρόσθια εισαγωγή αέρα με μια χαρακτηριστική ερμηνεία του εμβληματικού διαγώνιου μοτίβου της Volvo
- Νέα σχεδίαση θύρας φόρτισης
- Σκουρόχρωμα πίσω φώτα για πιο σύγχρονη εμφάνιση
- Νέα σχέδια τροχών
- Και μια νέα επιλογή χρώματος: το κόκκινο της μουριάς
Στο εσωτερικό
- Νέα εμπρός καμπίνα με αναβαθμισμένους αποθηκευτικούς χώρους και νέα υλικά
- Επανασχεδιασμένη σχεδίαση του κεντρικού τούνελ με ποτηροθήκη 2+1 (το "+1" είναι μια μικρότερη θήκη για λεπτά κουτάκια ποτών)
- Πιο βολική θέση για τον ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου
- Νέα σχεδίαση του ταμπλό με πιο ανάγλυφες επιφάνειες στο ταμπλό (αναπαράγοντας ορισμένα από τα υλικά των καθισμάτων)
- Νέος σχεδιασμός αεραγωγών
- Νέες επιλογές ταπετσαρίας, συμπεριλαμβανομένων των οικολογικών υλικών Nordico και Navy Herringbone Weave
- Νέα σχέδια πλέγματος για τα προαιρετικά ηχεία Bowers & Wilkins - που αντιγράφουν εκείνα του EX90
- Αναβαθμισμένος φωτισμός περιβάλλοντος ως στάνταρ
- Νέα κεντρική οθόνη αφής 11,2 ιντσών (έναντι 9 ιντσών στο προηγούμενο XC90)
- Οθόνη αφής υψηλότερης ανάλυσης
- Διεπαφή οθόνης αφής νέας γενιάς, όπως είδαμε στο EX90 και το EX30 - λιγότερα πατήματα στην οθόνη για να φτάσετε εκεί που θέλετε
- Αναβαθμισμένη κάμερα 360° με διαιρούμενη οθόνη
Όπως βλέπετε μόνο λίγες δεν είναι οι αλλαγές και δεν περιορίζονται εκεί. Εκτός από αυτά που βλέπουμε και ακουμπάμε υπάρχουν και άλλα. Όπως η βελτιωμένη εμπρός και πίσω ανάρτηση αλλά και η (ακόμα) καλύτερη ηχομόνωση.
Στην πράξη μόνο να ενθουσιαστείς μπορείς με την ησυχία που προσφέρει η καμπίνα του νέου μοντέλου. Ναι, το απερχόμενο XC90 δεν είχε πρόβλημα αλλά πλέον όταν οδηγείς/ μετακινείσαι ψάχνεις να βρεις κάποιο ψεγάδι και προφανώς αποτυγχάνεις.
Σίγουρα στην απολαύση που προσφέρει το μεγαλύτερο SUV της φίρμας παίζει ρόλο και η στάνταρ αερανάρτηση που διαβάζει τον δρόμο 500 φορές το δευτερόλεπτο. Ναι, δεν πρόκειται για "τυπογραφικό” λάθος: πεντακόσιες. Αυτό απλά σημαίνει ότι όποιος είναι μέσα παραμένει ακλόνητος στην θέση του ανεξαρτήτως οδοστρώματος και στιλ οδήγησης.
Σε κάνει όμως να νιώθεις και ακόμα περισσότερο βασιλιάς με την υπερσύγχρονη τεχνολογία καθαρισμού του αέρα έχει ως στόχο να προσφέρει αυξημένη ευεξία και πιο υγιεινό αέρα στην καμπίνα. Ο αέρας της καμπίνας μπορεί να προ-καθαριστεί και να προ-ρυθμιστεί η θερμοκρασία από οπουδήποτε μέσω της εφαρμογής Volvo Cars. Τα καλούδια δηλαδή της ηλεκτρικής εποχής σε ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη -αν χρειαστεί.
Και λέμε αν χρειαστεί γιατί το νέο XC90 είναι PHEV, δηλαδή plug-in υβριδικό, δηλαδή μπαίνει και στην πρίζα. Και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην χρειαστεί να πας στο βενζινάδικο για να θρέψεις τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα αν δεν έχεις να πας ταξίδι. Η μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 18,8 kWh και πραγματική 14,7 kWh θα δώσει περίπου 70 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, όπερ σημαίνει οι συνήθεις καθημερινές μετακινήσεις καλύπτονται με το παραπάνω.
Και κάπως έτσι έχεις ένα θηριώδες αυτοκίνητο σχεδόν πέντε μέτρων που χρειάζεται ελάχιστα ευρώ για να κινηθεί στην πόλη και εντυπωσιακά λίγα λίτρα όταν λειτουργεί ως υβριδικό. Πόσο λίγα; Η Volvo λέει ότι η η μέση κατανάλωση όταν συνεργάζονται τα δύο συστήματα κίνησης είναι περίπου 1,2 λίτρα. Εμείς είδαμε μια κατανάλωση γύρω στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και ακόμα και με αυτό το νούμερο η αυτονομία του μοντέλου είναι εντυπωσιακή.
Αυτό επίσης σημαίνει ότι πραγματικά σε συμφέρει να έχεις την μπαταρία φορτισμένη σε ένα ταξίδι γιατί δεν είναι μόνο ότι κάνεις οικονομία είναι ότι κινείσαι με απείρως λιγότερους ρύπους. Και αυτό για μια φίρμα σαν την Volvo παίζει τεράστιο ρόλο -και τον ίδιο ρόλο παίζει για τους ιδιοκτήτες των Volvo.
Είναι αυτή η φιλοσοφία της σουηδικής φίρμας που θέλει να κάνει την διαφορά και να κάνει τον ιδιοκτήτη του αυτοκίνητου να νιώθει καλύτερα ακόμα και σε επίπεδο οικολογικής συνείδησης. Είναι ένας από τους λόγους που επιλέγεις Volvo -όχι μόνο, το πρεστίζ, η ποιότητα και η ασφάλεια υπάρχει και ο ευσυνείδητος οδηγός που δεν θέλει να πατάει γκάζι και να μαυρίζει την πόλη του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πατάς γκάζι και δεν νιώθεις σαν σε supercar καθώς το Volvo XC90 Τ8 eAWD είναι ταχύτατο. 0-100 km/h σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα! Αυτό το τετρακίνητο SUV απλά δεν παίζεται αλλά μπορεί να παίξει σε πολλά ταμπλό. Όπως το γεγονός ότι έχει την δυνατότητα να μεταφέρει ακόμα και 7 άτομα και μπορεί να έχει διαμόρφωση 5, 6 και 7 θέσεων, ανάλογα με την επιλογή και τις ανάγκες σας.
Και λίγα τεχνικά. Ο κινητήρας βενζίνης των 1.969 κ.εκ.αποδίδει 310 ίππους και 400 Nm ροπής ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 145 ίππων, και 309 Nm ροπής. Συνδυαστικά το μεγάλο SUV δίνει 455 ίππους και 709 Nm ροπής. Κάπως έτσι εξηγούνται και τα καταιγιστικά για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας νούμερα επιτάχυνσης. Το κιβώτιο είναι προφανώς αυτόματο 8 σχέσεων και η μετάδοση είναι και στους τέσσερις τροχούς ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στην 5θέσια διάταξη στα 708 λίτρα.
Το νέο Volvo XC90 θα έρθει στην Ελλάδα Ελλάδα τον Ιανουάριο και μόνο στην έκδοση T8 eAWD PHEV με τους 455 ίππους. Τιμούλα; Προφανώς δεν είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο -δεν θα μπορούσε άλλωστε και κοστίζει 104.710 ευρώ στην έκδοση Plus (που είναι κάτι παραπάνω από πλήρης) και στα 109.562 ευρώ στην κορυφαία Ultra.
Περισσότερα για την SUV ναυαρχίδα της Volvo όταν το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους.