Νέο Volkswagen Tiguan: 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις και οι τιμές του
Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα η νέα γενιά του Volkswagen Tiguan που είναι ένα εξηλεκτρισμένο SUV άξιο να σταθεί ανάμεσα στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα γύρω του.
Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα η νέα γενιά του Volkswagen Tiguan που είναι ένα εξηλεκτρισμένο SUV άξιο να σταθεί ανάμεσα στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα γύρω του.
Το Volkswagen Tiguan έχει καταφέρει να εκθρονίσει από την κορυφή των πωλήσεων του γερμανικού ομίλου το Volkswagen Golf και αν αυτό δεν είναι ένα αξιοπρεπές παράσημο τότε τι άλλο να ζητήσει κανείς από το αυτοκίνητο; Το μεσαίο SUV της VW μας συνόδεψε για δύο ημέρες στο ορεινό Μαίναλο για να απολαύσουμε μαζί του την μυθική ομορφιά της ορεινής Αρκαδίας και να εντοπίσουμε αν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Πρώτα από όλα καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να αυξήσει τα 7,6 εκατομμύρια των παγκόσμιων πωλήσεων στην ιστορία του, εκ των οποίων 17.500 Tiguan έχουν πουληθεί στην Ελλάδα. Προς αυτή την κατεύθυνση εξάλλου έχει δεχτεί μια σημαντική ανανέωση που το καθιστά εκσυγχρονισμένο και σε μεγάλο βαθμό ταιριαστό μεταξύ των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας που καλείται να ανταγωνιστεί όλο και περισσότερο.
Και για να τα καταφέρει έχει ορισμένα στοιχεία που του δίνουν πλεονέκτημα. Αυτά δηλαδή:
Χάρη στις mild hybrid και plug in εκδόσεις που έχουν εμπλουτίσει τις αμιγώς θερμικές του νέου Tiguan, τo μεσαίο SUV της Volkswagen είναι πλέον ακόμη περισσότερο ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να συνοδεύσει τον ιδιοκτήτη του σε κάθε του δραστηριότητα είτε μέσα στην πόλη, είτε εκτός και κυρίως εκτός. Βλέπεις τα 1.000 χλμ. αυτονομίας που προκύπτουν στην έκδοση με τον eTSI κινητήρα των 1.5 λίτρων που δοκιμάσαμε αυτές τις ημέρες, είναι πάντα στοιχείο που θα εκτιμήσει ακόμη και ο πιο απαθής.
Ακόμη πιο χαρακτηριστικό θα είναι αυτό στην έκδοση που φορτίζει, την eHybrid όπως ονομάζεται που συνδυάζει τον κινητήρα των 1.498 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 115 ίππων και δυνατότητας αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας μέχρι και 100 χλμ. Κάπως έτσι λύνεται σε μεγάλο βαθμό το ζήτημα των καθημερινών μετακινήσεων καθώς μια φόρτιση μπορεί να αρκεί ακόμη και για δύο ημέρες χρήσης.
Το eTSI διαθέτει μια γεννήτρια φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για την απενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε φάσεις επιβράδυνσης καθώς και στις κατηφόρες.
Είναι επίσης συνδεδεμένο με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και μια συνδεδεμένη με ιμάντα γεννήτρια, 48 V που παρέχει ισχύ 14 kW και ροπή 56 Nm. Το σύστημα των 48 V λειτουργεί σαν ένα είδος ηλεκτρικού ενισχυτή (booster) και εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις κατά την εκκίνηση.
Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη τεχνολογία καθιστά δυνατή την πλήρη απενεργοποίηση του 1.5 TSI evo2, επιτρέποντας το coasting και την προσωρινή ηλεκτρική κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι έως και 0,5 l/100 km μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Στην πορεία μας στις διαδρομές σε μεγάλο υψόμετρο στην Βυτίνα και τις γύρω περιοχές της, ο μετρητής του αυτοκινήτου έδειχνε κατανάλωση ακόμη και 4,7 lt/100km. Σε αυτό συνδράμει σημαντικά και το σύστημα Active Cylinder Management που έχουμε γνωρίσει εδώ και πολλά χρόνια από το γκρουπ, αλλά πλέον είναι στην plus γενιά του που σημαίνει πως χάρη στην βοήθεια της ηλεκτροκίνησης οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους απενεργοποιούνται ακόμη συχνότερα.
Για να συνεχίσουμε τα περίπλοκα τεχνολογικά αγγλικά των Γερμανών, το σύστημα ονομάζεται DCC Pro και είναι προαιρετικό. Το σύστημα ελέγχει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (XDS) και τις δυναμικές κινήσεις από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στο σύστημα DCC Pro.
Χάρη στο Vehicle Dynamics Manager, το οποίο μπορεί να φρενάρει κάθε τροχό ανεξάρτητα και να ρυθμίζει τη σκληρότητα του καθενός αμορτισέρ, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι πιο ουδέτερα, σταθερά και ευέλικτα. Η βασική αρχιτεκτονική του συστήματος της ανάρτησης περιλαμβάνει στον εμπρός άξονα μία διάταξη με γόνατα MacPherson και στον πίσω άξονα διάταξη τεσσάρων συνδέσμων.
Στην ουσία μιλάμε για αμορτισέρ προηγμένης τεχνολογίας με δύο βαλβίδες για ταχύτερη απόσβεση και αθόρυβη λειτουργία. Είναι προσαρμοζόμενα όσον αφορά τη λειτουργία τους και μπορούν να προσφέρουν αίσθηση από κορυφαία άνεση έως και σπορτίφ διάθεση.
Βγαλμένο από το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID.7 το εσωτερικό του νέου Tiguan προσομοιάζει εκείνο ενός αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας. Είναι πολύ πιθανό να μπερδευτείς πως βρίσκεσαι σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο οποίο βοηθά και ο μειωμένος θόρυβος από τον κινητήρα, αλλά κυρίως το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεσαι μέσα.
Η κεντρική οθόνη των 15 ιντσών είναι της οικογένειας ID παρέχοντας αντίστοιχο μενού και ίδιες δυνατότητες, καθώς επίσης και την ψηφιακή βοηθό IDA της οποίας μπορείς να ζητήσεις διάφορα πράγματα και εκείνη να σε εξυπηρετήσει μέσω του ChatGPT που ενσωματώνεται στα νέα οχήματα της Volkswagen.
Το μεγάλο ατού ωστόσο του νέου VW Tiguan είναι το περιστροφικός διακόπτης στο κέντρο της κονσόλας που λύνει τα χέρια σε δύο από τις πιο βασικές και συχνές λειτουργίες που κάνει ο οδηγός. Την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, που με ένα πάτημα στο ψηφιακό στρογγυλό κουμπί γίνεται επιλογέας για πλοήγηση μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης. Εύκολα και αβίαστα πράγματα δηλαδή.
Η βασική έκδοση Tiguan διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό, μεταξύ άλλων, το νέο Digital Cockpit Pro (10 ιντσών), σύστημα Infotainment με κεντρική οθόνη 12,9 ιντσών, τον κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control, το σύστημα προειδοποίησης Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο εμπρός και πίσω πλευρικούς αερόσακους, τον 3-ζωνών αυτόματο κλιματισμό Climatronic, τις θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (μπροστά), τις μαύρες ράγες οροφής και τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης.
Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν τα Side Assist (Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθησης εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist (σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας), Rear View Camera (κάμερα οπισθοπορείας) και μια μπροστινή κάμερα για δυναμική απεικόνιση των σημάτων κυκλοφορίας. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Το νέο Volkswagen Tiguan διαθέτει δύο plug in υβριδικά σύνολα με 204 και 272 ίππους με DSG αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, δύο εκδόσεις με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων με 130 και 150 ίππους με επτατάχυτο DSG, δύο εκδόσεις με τον δίλιτρο TDI με 150 και 193 ίππους και δύο εκδόσεις με τον δίλιτρο TSI με 204 και 265 ίππους που είναι 4ΜΟΤΙΟΝ. Αυτές οι τελευταίες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες στο τέλος του 2024.
Τιμολογιακά ισχύουν τα παρακάτω. Η βασική έκδοση με τους 130 ίππους ξεκινά από 34.300 ευρώ, η 1.5 eTSI Life είναι στα 36.900, η 1.5 eTSI More φτάνει στα 37.300. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τους 150 ίππους. Η Life με 37.900 ευρώ, η More με 38.300 και η R-Line με 42.500. Με 150 ίππους έρχονται και οι δίλιτροι TDI κινητήρες. Η έκδοση Life με τον πετρελαιοκινητήρα κοστίζει 42.900 ευρώ και η More 43.350 ευρώ, ενώ η έκδοση 4ΜΟΤΙΟΝ με τους 193 ίππους κοστίζει 52.800.
Τέλος οι plug in υβριδικές εκδόσεις κυκλοφορούν εξοπλιστικά στην R-Line έκδοση με τιμή 51.100 ευρώ για τους 204 ίππους και με 53.900 ευρώ για την έκδοση με τους 272 ίππους.