Σε μία γκάμα που τα τελευταία χρόνια υποδέχεται διαρκώς νέα ονόματα, το Clio φαντάζει -και σε μεγάλο βαθμό αποτελεί-μία σταθερά για τη Renault. 33 χρόνια παρουσίας στην αγορά δεν τα λες λίγα. Ούτε φυσικά και τα 16 εκατομμύρια πωλήσεις, για ένα μοντέλο που δεν είναι καν SUV. Εντάξει, η παραπάνω αποστροφή εμπεριέχει μια υψηλή δόση χιούμορ, όμως μπορείς να κρατήσεις πως το Clio, δεν είναι απλά ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της Renault, αλλά και ολόκληρης της κατηγορίας Β.
Αυτό που συνέβη το 1991, χρονιά που το Clio έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά, είναι πως αποτέλεσε τον αντικαταστάτη του Renault 5 και με το που μας συστήθηκε, κατέκτησε και τον τίτλο του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς”. Αν και δεν υπάρχει κάτι επίσημο ακόμη, θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πως η ιστορία ίσως επαναληφθεί ως φάρσα, όταν το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 που μετράει αντίστροφα για την έλευσή του στην αγορά, ίσως να πάρει τη θέση του Clio στη νέα εποχή της γαλλικής μάρκας.
Οι 2 πυλώνες της στρατηγικής της Renault
Βέβαια η Renault, αναφέρει πως η στρατηγική της αυτές τις μέρες βασίζεται σε δύο πυλώνες, εκείνον της υβριδικής τεχνολογίας και εκείνον της ηλεκτρικής ενέργειας. Τα πατώματα CMF-B και CMF-B EV εξυπηρετούν αυτόν ακριβώς τον σχεδιασμό. Η έκδοση E-Tech full hybrid του Clio που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε βελγικό έδαφος, ανήκει φυσικά στην πρώτη περίπτωση, όπως και η αντίστοιχη έκδοση του Captur.
Το Clio βρίσκεται στην 5η γενιά του και σίγουρα δείχνει πιο ώριμο από ποτέ. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και ποιοτικά και τεχνολογικά. Οι αλλαγές στην εμφάνιση που φέρνει η νέα έκδοση είναι λίγο πολύ οι αναμενόμενες για κάθε μοντέλο που υφίσταται ανανέωση. Το τρίπτυχο μάσκα, φώτα, ζάντες, σπάνια γλιτώνει από τα νύχια ενός facelift και η περίπτωση του Clio δεν αποτελεί εξαίρεση. Έτσι λοιπόν, η νέα μάσκα περιλαμβάνει φυσικά το νέο σήμα της εταιρείας και αισθητικά, βρίσκεται σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της Renault.
Τα φώτα μπροστά είναι full LED, ενώ τα πίσω είναι πλέον διάφανα. Η μοναδική έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν και η κορυφαία στη γκάμα του μοντέλου. Πρόκειται για την E-Tech Esprit Alpine των 145 ίππων, που επιθυμεί να δρέψει κάποιους από τους καρπούς του αγωνιστικού παραρτήματος υιοθετώντας παράλληλα ένα πιο δυναμικό προφίλ.
Υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση
Με μία διαφορά. Όπως τόνισαν οι άνθρωποι της Renault κατά την παρουσίαση του μοντέλου, η έκδοση αυτή στηρίζεται στο δίπτυχο επιδόσεις-κατανάλωση. Η θεωρία αποτελεί το άγιο δισκοπότηρο της αυτοκίνησης. Αν ήταν ερώτημα, θα ήταν διατυπωμένο ως εξής: βρες τον τρόπο να κάνεις τις υψηλές επιδόσεις να συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση. Και αν υπήρχε μία διαθέσιμη βοήθεια, εννοείται πως θα ήταν αυτή της υβριδικής τεχνολογίας. Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην περίπτωση του Clio Ε-Tech;
Η Renault υποστηρίζει πως η τεχνολογία E-Tech περιλαμβάνει κάπου 150 πατέντες και τεχνογνωσία πρεοερχόμενη από την F1, αλλά αυτά είναι στοιχεία στις παρουσιάσεις μοντέλων, που το βασικό έργο που επιτελούν είναι η δημιουργία -των ανάλογων- εντυπώσεων. Μια ματιά στα βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης, αποκαλύπτει έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με αυξημένη κατά 3 ίππους απόδοση (94 από 91 ίππους) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος έχει απόδοση 36 kW και ο δεύτερος που ουσιαστικά παίζει το ρόλο γεννήτριας, αποδίδει 18 kW. Συνδυάζονται με μία μπαταρία 1,2 kWh και αυτόματο κιβώτιο με δυνατότητα λειτουργίας Β (Brake) για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Οι βελτιωμένες επιδόσεις αποτυπώνονται στην τιμή της επιτάχυνσης που πλέον είναι 9,3 δευτ. αντί για 9,9, αλλά και στις τιμές των επιταχύνσεων εν κινήσει. Στην πράξη, αυτό που σε κερδίζει στο ανανεωμένο Clio δεν είναι τόσο οι επιδόσεις, αλλά το επίπεδο της ποιότητας κύλισης. Όχι πως οι επιδόσεις υστερούν, κάθε άλλο. Το Clio δείχνει ζωντάνια και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης που συνδυάζει στα χαρτιά τους έως και 14 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας των κινητήρων ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή απόδοση, φαίνεται να λειτουργεί στην πράξη. Όμως το φιλτράρισμα του δρόμου από την ανάρτηση και η συνολική ποιότητα κύλισης του γαλλικού σουπερμίνι είναι κορυφαία.
Και βέβαια, ερχόμαστε στο επίσης φλέγον ζήτημα της κατανάλωσης. Η εργοστασιακή τιμή των 4,2 λ/100 χλμ. είναι απλά ένα νούμερο. Η πράξη δείχνει όμως να ευνοεί επίσης το Clio. Η Renault αναφέρει πως στη χρήση εντός πόλης, έως και το 80% της κίνησης γίνεται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 40% σε σύγκριση με μια συμβατική έκδοση. Που οδηγούν όλα αυτά; σε μια αυτονομία που σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 900 χιλιόμετρα, ενώ μία απόλυτα ρεαλιστική τιμή είναι τα 800.
Βιωσιμότητα και ψηφιακό περιβάλλον
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές περιλαμβάνουν την τοποθέτηση πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις, μια σουίτα 20 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και υιοθέτηση βιώσιμων λύσεων στα υλικά, με πλήρη απουσία δέρματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι επενδύσεις από ανακυκλωμένα πλαστικά, που έχουν ως αποτέλεσμα, την εκτεταμένη χρήση υφασμάτινων επιφανειών, από το ταμπλό, μέχρι τις πόρτες και τα καθίσματα.
Να σημειωθεί, πως όταν το ανανεωμένο Clio έρθει στην ελληνική αγορά, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο (οι τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί), θα απαρτίζεται από μία πλήρη γκάμα εκδόσεων. Αυτή θα περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης (1.0 λίτρου ατμοσφαιρικός ή τούρμπο με 65 και 90 ίππους αντίστοιχα), bi-fuel με βενζίνη και υγραέριο επίσης με 90 ίππους, diesel 1.5 λίτρων με 100 ίππους και φυσικά, την έκδοση E-Tech full hybrid με 145 ίππους.