Αποστολή - Nissan Ariya: Η αναμονή άξιζε τον κόπο

Μοιάζει με πρωτότυπο που πήρε πράσινο φως για την παραγωγή. Έχει προσεγμένη ποιότητα και είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Το Ariya είναι το μοντέλο που οδηγεί το μέλλον της Nissan.

Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya

Aν βρισκόμασταν πίσω στο 2010, θα λέγαμε ότι η Nissan θέλει να κάνει επίδειξη. Ή, σε μια διαφορετική ανάγνωση, ότι βλέπει πολύ μπροστά. Είναι η εποχή που το αμιγώς ηλεκτρικό Leaf κάνει πρεμιέρα σε έναν κόσμο όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν αμφισβητούνται από κανέναν. Δώδεκα χρόνια μετά το σκηνικό έχει αλλάξει εντελώς. Η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ και εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Ναι, αυτή τη στιγμή στον χώρο του αυτοκινήτου συμβαίνει κάτι ανάλογο με τη μετάβαση από το εθνικό νόμισμα στο ευρώ. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να μην ήσουν υποχρεωμένος να αντικαταστήσεις τις δραχμές σου με ευρώ, όμως κάθε "παλιό" χαρτονόμισμα που έφτανε στα χέρια της τράπεζας δεν έβλεπε ξανά το φως του ήλιου. Έτσι και με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Ακόμα έχεις πρόσβαση σε αυτά, αλλά πολύ σύντομα, αν θελήσεις να αντικαταστήσεις ένα τέτοιο, θα βρίσκεις μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά – και μελλοντικά μόνο ηλεκτρικά.

Nissan Ariya

Η πορεία της αυτοκίνησης προς τον εξηλεκτρισμό έχει προεξοφληθεί εδώ και δύο-τρία χρόνια. Όλες οι εταιρείες έχουν πλέον ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα τους. Όσο για τη Nissan, ετοιμάζεται να λανσάρει από το φθινόπωρο στην αγορά το... δεύτερό της EV μετά το Leaf. Θα έλεγε κανείς ότι οι Ιάπωνες ολιγώρησαν χαρακτηριστικά.

Η εμπειρία είναι χρυσός

Στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του Ariya, οι άνθρωποι της Nissan δεν έδειχναν καθόλου αγχωμένοι με την πρόοδο του ανταγωνισμού. Το αντίθετο, μάλιστα. Θεωρούν ότι όλα έχουν γίνει με τον σωστό τρόπο. Υποστηρίζουν ότι τα περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρίας και η βάση δεδομένων που έχει η Nissan, λόγω της ύπαρξης του Leaf, τη φέρνουν σε θέση ισχύος. Υπό την έννοια ότι το Ariya δεν είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της Nissan επειδή οι καιροί το απαιτούν, αλλά είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει τις –σωστές– απαντήσεις σε κάθε τομέα.

Nissan Ariya

Είναι πράγματι έτσι; Η πρώτη εντύπωση είναι πάντοτε πολύ σημαντική. Το ηλεκτρικό SUV της Nissan σε κερδίζει αναμφίβολα με την εμφάνισή του. Είναι δυναμικό και αρκετά φουτουριστικό. Και το ευχάριστο είναι ότι η ίδια αίσθηση κυριαρχεί και στο εσωτερικό, το οποίο είναι φωτεινό, ευρύχωρο και σούπερ μίνιμαλ. Οι δύο μεγάλες διαδοχικές ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν στο ταμπλό, με τα χειριστήρια του κλιματισμού να είναι πλήκτρα αφής, που όμως παραμένουν ανεξάρτητα από τα μενού της οθόνης πολυμέσων. Η ποιότητα των υλικών είναι, επίσης, πολύ καλή, ενώ ιδιαίτερα έξυπνη είναι η συρόμενη (με το πάτημα ενός κουμπιού) επιφάνεια της βάσης της κονσόλας ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό.

Nissan Ariya

Το Ariya σου δίνει τη δυνατότητα να το επιλέξεις με κίνηση εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς, με δύο μεγέθη μπαταρίας, 63 kWh ή 87 kWh. Οι τετρακίνητες εκδόσεις αφορούν αποκλειστικά τη μεγάλη μπαταρία, όπου υπάρχει και η επιλογή της κορυφαίας έκδοσης e-4ORCE. Η ισχύς μεταξύ των εκδόσεων κυμαίνεται από τους 218 έως τους 394 ίππους. Το ζητούμενο, βέβαια, σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο είναι το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει με μία φόρτιση.

Αυτονομία έως 530km

Η Nissan υποστηρίζει ότι η βασική έκδοση έχει αυτονομία κάτι περισσότερο από 400km, κάτι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το Ariya σε μεικτές διαδρομές επί σουηδικού εδάφους. Για τις εκδόσεις με τη μεγαλύτερη μπαταρία η αυτονομία είναι 500-530km, όμως εκεί θα πρέπει να είναι κανείς ιδιαίτερα προσεκτικός με τη διαχείριση του γκαζιού, αν θέλει να την προσεγγίσει. Το Ariya μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση μέχρι 130 kW, χαρακτηριστικό που με τα σημερινά δεδομένα του ανταγωνισμού δεν είναι και ό,τι πιο γρήγορο.

Nissan Ariya

Η εμπειρία οδήγησης του Ariya αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστη υπόθεση. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και σωστό βάρος, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και το ίδιο ισχύει για την πρόσφυση. Ως ηλεκτρικό είναι αναμενόμενα γρήγορο (ακόμα και το "μικρό" έχει 0-100 km/h σε 7,5sec), ωστόσο, λόγω όγκου και βάρους, δε σε προτρέπει να κινηθείς γρήγορα σε κλειστά κομμάτια δρόμων με συνεχείς στροφές.

Σε κάθε περίπτωση, η πρώτη επαφή με το Ariya σου αφήνει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις. Μπορεί τα δυναμικά του χαρακτηριστικά να μην προσεγγίζουν τα επίπεδα μιας Mach-E και ο χώρος αποσκευών των 468lt να μη φτάνει εκείνους των Enyaq και ID.4 (585 και 543 lt, αντίστοιχα), που η ίδια η Nissan ανέφερε ως κυριότερους ανταγωνιστές του μοντέλου της, όμως η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ ελκυστικό από κάθε άποψη μοντέλο.

Nissan Ariya

Σχεδιαστικά, δίνει το κάτι παραπάνω μέσα-έξω, είναι ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο. Η ατυχία του είναι ότι, εξαιτίας του γνωστού παγκόσμιου προβλήματος έλλειψης ημιαγωγών, παρουσιάζεται στην αγορά με ένα χρόνο καθυστέρηση. Δώδεκα μήνες νωρίτερα θα προκαλούσε ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση.

* Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση του Top Gear Magazine που κυκλοφορεί στα περίπτερα

Best of Network