Toyota bZ4X: Οδηγήσαμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota
Με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, 218PS, αυτονομία άνω των 400 km και τιμή στις 49.900€ έρχεται τον Ιούλιο
Με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, 218PS, αυτονομία άνω των 400 km και τιμή στις 49.900€ έρχεται τον Ιούλιο
Αν θεωρήσουμε το Toyota Prius την έναρξη της ενασχόλησης της Toyota με την ηλεκτροκίνηση, το Toyota bZ4X μπορούμε να πούμε πως είναι το τέλος του προθάλαμου που μας οδηγει στο ηλεκτρικό μέλλον της φίρμας. Ο προθάλαμος βέβαια είχε διάρκεια 25 χρόνια και αυτό είναι κάτι που αν μη τι άλλο δεν συνηθίζεται.
Προκύπτει συνεπώς μια ελαφριά παλινωδία του γιαπωνέζικου κολοσσού, όσο και αν τα στελέχη του προσπαθούν να το κρύψουν και να καθησυχάσουν. Η Toyota παρουσίασε σήμερα το Toyota bZ4X στην "πράσινη" Κοπεγχάγη και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ξεχώρισε σε μια πόλη που σφύζει από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ξεχώρισε γιατί φέρνει μια αισθητικη φρεσκάδα, συνδυάζοντας δύο διαφορετικούς σχεδιαστικούς κόσμους. Εκείνον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εκείνον που έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια των συμβατικών οχημάτων.
To νέο Toyota bZ4X θα είναι διαθέσιμο τον Ιούλιο στη χώρα μας και η βασική του έκδοση θα κοστίζει 49.900 ευρώ. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν τον Νοεμβριο και όλα τα αυτοκίνητα που θα έρθουν στην Ελλάδα, θα είναι εφοδιασμένα με τον μεγαλύτερο φορτιστή 11kW, με τον οποίο μια πλήρης φόρτιση σε ταχυφορτιστή θα κυμαίνεται στις 6,5 ώρες.
Το νέο Toyota bZ4X θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη αφορά έναν ηλεκτροκινητήρα αποδοση 204PS ο οποίος είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και η δεύτερη αφορά την τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 218PS. Η μπαταρία και στις δύο περιπτώσεις είναι 71,4 kWh και η αυτονομία κυμαίνεται από 400-518 km.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αισθητή μια ιδιαίτερη ευρυχωρία με μοναδικό ίσως ψεγάδι την έλλειψη χώρου για τα πόδια των επιβατων στο πίσω καθισμα. Η τοποθέτηση των μπαταριών στο πλαίσιο του οχήματος, έχει "κλέψει" χώρο με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να κάθονται πατώντας ασυνήθιστα ψηλά. Παρόλα αυτά έχουν αρκετό χώρο για όλα τα υπόλοιπα.
Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν την οθόνη των 8 ιντσών, η οποία πλαισιώνεται από ένα ενδιαφέρον πάνελ φυσικών κουμπιών, που για την εποχή και για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου μοιάζουν πολλά. Αυτό συγκαταλέγεται στα θετικά όμως.
Το ίδιο πολλά είναι τα κουμπιά και αντιστοίχως και οι επιλογές χειρισμού στο τιμόνι, ενώ μπορεί οι χώροι για μικροαντικείμενα να είναι πολλοί και διάφοροι, με αποκορύφωμα εκείνον κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, λείπει όμως ένα κλασικό, πατροπαράδοτο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό.
Η eTNGA πλατφόρνμα της Toyota που φιλοξενεί το Toyota bZ4X, κάνει τη δουλειά της στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργώντας ένα ευχάριστο οδηγικό περιβάλλον. Η Toyota αποφεύγει τις διαστημικές επιταχύνσεις απο στάση, κάνοντας το σαφέστατα πιο πολιτισμένο από αρκετά άλλα ηλεκτρικά. Το μεγάλο βάρος (2.060kg) διαχειρίζεται όσο αυτό είναι εφικτό, ενώ η αεροδυναμική που είναι μελετημένη, διευκολύνει σε αξιοπρεπείς τιμές κατανάλωσης. Μεγάλο πλεονέκτημα, αρκετό για να αποτελέσει λόγο επιλογής, είναι το X Drive της Toyota που καθιστά το bZ4X ένα περιπετειώδες SUV, το οποίο δεν θα φοβηθείς να βάλεις στα νερά ή να οδηγήσεις μια μέρα στον χιονιά.
Η Toyota μας είχε αναστατώσει με την επιλογή της να προχωρήσει σε διαδικασίες κτήσης που αφορούν το leasing και μόνο, κάτι που ανακοίνωσε τουλάχιστον για την Ασία. Στην Ελλάδα η πολιτική KINTO που έχει να κάνει με το sharing της Toyota παγκοσμίως δεν θα ακολουθηθεί. Αυτό σημαίνει πως η Toyota Hellas θα πουλάει τα αυτοκίνητα κανονικά όπως κάνει πάντα. Δεν αναιρεί ωστόσο την γενικότερη φιλοσοφία της Toyota η οποία με αφορμή το bZ4X ανακοίνωσε πως επιθυμεί να διατηρήσει στην κατοχή της το στόλο για μια τουλάχιστον δεκαετία, με κύκλους τριετίας για τους πελάτες.