Δοκιμή BMW iX1 xDrive30: Η πιο ισχυρή X1 είναι ηλεκτρική

Μπορεί να διαθέτει σχετικά μικρή μπαταρία, όμως έχει εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας με αυτονομία στα 370 km ανά φόρτιση. Γενικά είναι μια αυθεντική BMW και ανταγωνιστική στη βάση θεώρησης τιμής-απόδοσης.

BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test
BMW iX1 xDrive30 test

"Επιτάχυνση 0-100 σε χρόνο 5,6 sec και 494 Nm ροπή σε τέσσερις τροχούς θα τα βρεις και σε άλλους κατασκευαστές, όχι όμως σε αυτό το επίπεδο τιμής"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Καλή σχέση τιμής απόδοσης, ικανοποιητικοί χώροι και αίσθηση αυθεντικής BMW σε συμπεριφορά και απόκριση

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Χωροταξικά η συμβατική πλατφόρμα της ηλεκτρικής έκδοσης ορίζει και το σχετικά μικρό μέγεθος της μπαταρίας. Περιορισμένη αυτονομία και σφικτή ανάρτηση, οι ενστάσεις...

Μαζικά η BMW κινείται ηλεκτρικώς εδώ και μία δεκαετία. Το ηλεκτρικό brand BMW i δημιουργήθηκε και στελεχώθηκε το 2011 και δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε στους δρόμους το μοντέλο i3. Προηγουμένως η βαυαρική εταιρεία είχε ασχοληθεί εκτενώς με την υδρογονοκίνηση ως εναλλακτική τεχνολογία στην αυτοκίνηση με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, όμως σύντομα διέκρινε ότι πόνταρε σε λάθος άλογο.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW διένυσε μια πορεία εννέα χρόνων και αποσύρθηκε από την παραγωγή το 2022. Ενδιάμεσα η εταιρεία έχτισε μια νέα και διευρυμένη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων προσαρμόζοντας όλα τα πατώματα των μοντέλων της στην εξηλεκτρισμένη τεχνολογία.

Έτσι, μια συμβατική 4άρα έχει το ίδιο πάτωμα με την ηλεκτρική i4. Σημαντική μείωση κόστους κλίμακας στην μαζική παραγωγή και εξοικονόμηση πόρων για εξέλιξη. Κάπως έτσι προέκυψε και η ηλεκτρική iX1 από τα σπλάχνα της 3ης γενιάς μοντέλων BMW X1, δηλαδή του entry level SUV των Βαυαρών.

BMW iX1 xDrive30 test

Η πιο πρόσφατη γενιά BMW X1 παρουσιάστηκε πέρυσι και για πρώτη φορά βασίζεται στην αρχιτεκτονική δομή της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Επίσης, με τα χρόνια οι διαστάσεις της έχουν ανοίξει σε όλους τους άξονες, προσεγγίζοντας εκείνες της μεγαλύτερης X3 έτσι όπως ήταν πριν από μία δεκαετία. Όλα τα νέα μοντέλα της BMW είναι μεγαλύτερα από αυτά που αντικαθιστούν.

Πάνω στην πλατφόρμα των συμβατικών X1

Κατασκευαστικά, λοιπόν, η περίπτωση της ηλεκτρικής iX1 ήταν σχετικά μια εύκολη πρόκληση για τους τεχνικούς: πήραν ένα έτοιμο, άκαμπτο και στιβαρό πλαίσιο και του προσάρμοσαν μια συστοιχία μπαταριών και δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα τροχών. Στην εξίσωση μπήκε και η τετρακίνηση που εκτινάσσει τα επίπεδα πρόσφυσης ενός μοντέλου με 313 ηλεκτρικούς ίππους.

BMW iX1 xDrive30 test

Πρόκειται για την πιο ισχυρή έκδοση συνολικά των μοντέλων της νέας X1 και με την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης. Η τιμή της ηλεκτρικής iX1 XDrive30 είναι €54.990 για τη βασική έκδοση Excellence. Μείον €8.000 από την κρατική επιδότηση, πέφτουμε στα €46.990. Τιμή πολύ χαμηλότερη από εκείνες των υβριδικών (PHEV) και των εκδόσεων Diesel και περίπου στα ίδια επίπεδα με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, που όμως έχει μικρότερη ισχύ κατά περίπου 100 ίππους.

Πέραν της βασικής υπάρχει και η έκδοση xLine με διαφορετικό πακέτο εξοπλισμού, που κοστίζει €57.528 (χωρίς την επιδότηση). Η εταιρεία προσφέρει και διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα BMW Finance με ελάχιστη προκαταβολή 20% και διάρκεια αποπληρωμής από 24 έως 72 δόσεις.

Μια ματιά στον ανταγωνισμό φέρνει στο προσκήνιο τη Mercedes EQA 350 4Matic με 292 ίππους και τιμή εκκίνησης στα €56.100 και το Audi Q4 E-Tron 50 Quattro με 299 ίππους και εκκίνηση από τα €65.900. Αμφότερα με μπαταρίες μεγαλύτερες και λίγο καλύτερες αυτονομίες. Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι η ηλεκτρική X1 αποτελεί μια δυνατή επιλογή αγοράς. Και μηχανολογικά κρινόμενη, όχι μόνο εμπορικά.

Διαβάστε Επίσης

Αυθεντική αίσθηση BMW

Μπορεί να είναι ηλεκτρική, όμως παραμένει μια αυθεντική BMW σε αίσθηση, απόκριση, δύναμη και συμπεριφορά. Με αμάξωμα ίδιο μ’ εκείνο των συμβατικών X1 και τις γνώριμες θαλασσί πινελιές στις αεροθυρίδες, στη μάσκα νεφρού, στα μαρσπιέ και σε διάφορα περιγράμματα στους προφυλακτήρες να δηλώνουν ότι πρόκειται για ηλεκτρική BMW.

BMW iX1 xDrive30 test

Στο εσωτερικό το ηλεκτρονικό πάνελ ενδείξεων έχει κοίλο σχήμα και έρχεται αυτούσιο από τις συμβατικές X1, όπως και όλα τα υπόλοιπα στην καμπίνα. Ο χρήστης μπορεί να παραμετροποιήσει πολλές λειτουργίες μέσω του σύγχρονου software BMW, να τις ενεργοποιήσει φωνητικά και να συνδεθεί με φορητές συσκευές σε ένα οικείο περιβάλλον από το infotainment του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα B, που προσφέρει αυξημένη ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Υπάρχει, επίσης, πρόγραμμα Boost Mode, που μπορεί να ενεργοποιηθεί από ένα αριστερό paddle πίσω από το τιμόνι και να μείνει ενεργό για 10 δευτερόλεπτα, όπου χρειάζεται "φουλ γκάζι", όπως, για παράδειγμα, σε μια προσπέραση.

Κατά τα λοιπά, υπάρχουν διάφορα προεγκατεστημένα προφίλ οδήγησης που όχι μόνο επενεργούν στη λειτουργία και τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά αλλάζουν και την ατμόσφαιρα στην καμπίνα μέσω χρωμάτων φωτισμού και ήχων.

BMW iX1 xDrive30 test

Πακέτο εξοπλισμού M Sport

Το πακέτο εξοπλισμού M Sport του μοντέλου της δοκιμής είχε και αυτό το υπέροχο σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι, ένα χαρακτηριστικό για το οποίο προσωπικά θα επέλεγα μια BMW. Είχε, επίσης, άνετα και με καλή πλευρική στήριξη καθίσματα, με λειτουργία μασάζ και ωραίες ζάντες.

Επίσης, το ματ μεταλλικό χρώμα Frozen Pure Grey του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι εντυπωσιακό, είναι όμως και το ακριβότερο από τα υπόλοιπα 10 που προσφέρονται (πλην των μη μεταλλικών) με έξτρα κόστος €2.600. Πέραν του πακέτου M Sport, υπάρχουν και οι επιλογές έξτρα εξοπλισμού Premium και Innovation.

BMW iX1 xDrive30 test

Τώρα πώς ένα αυτοκίνητο που δεν έχει έμβολα, στρόφαλο, ψυγείο, ρεζερβουάρ και κεντρικό άξονα μετάδοσης ζυγίζει κοντά στους 2 τόνους; Οι μπαταρίες είναι, αγαπητοί μου, αυτές που προσθέτουν βάρος. Και όταν ένα μοντέλο βαραίνει, θέλει πιο ενισχυμένα αμορτισέρ και καλύτερη κατανομή βάρους για να πετύχει συμπεριφορά επιδόσεων.

Και το iX1 μπορεί να βάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα 313 άλογα στην άσφαλτο, με έξυπνα ηλεκτρονικά και το καλό του πλαίσιο. Επιτάχυνση 0-100 σε χρόνο 5,6 sec και 494 Nm ροπή σε τέσσερις τροχούς θα τα βρεις και σε άλλους κατασκευαστές, όχι όμως σε αυτό το επίπεδο τιμής.

BMW iX1 xDrive30 test

Το μοντέλο έχει διευρυμένο ίχνος και στις γρήγορες καμπές κρατά τροχιά με υψηλά περιθώρια πλευρικής στήριξης. Χωρίς τα ηλεκτρονικά προκύπτει υπερστροφική και θέλει έμπειρες αντιδράσεις. Ποιος άλλωστε θα απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά, εκτός από μας, για τις ανάγκες της δοκιμής; Ουδείς.

Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο και στο ταξίδι είναι άνετο. Σχεδόν αθόρυβο και με καλή αεροδυναμική αναπτύσσει υψηλές –για ηλεκτρικό – τελικές με όριο τα 180 km/h, όμως θέλει προσοχή στην κατανάλωση. Με ήρεμο πόδι και ταχύτητα 130 km/h απαιτεί ενέργεια 19,2 kWh για απόσταση 100 km. Με δεδομένο ότι η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι στις 64,7 kwh, μια αυτονομία 370 km είναι εφικτή ανά φόρτιση.

Διαβάστε Επίσης

Γενικά, πάντως, η σειρά iX1 θα μπορούσε να είχε μια μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών κατά τα πρότυπα του ανταγωνισμού ή της μεγαλύτερης iX3 που θα τις επέτρεπαν μεγαλύτερη ενεργειακή αυτάρκεια κατά τους κύκλους φόρτισης.

Επιστρέφοντας στο θέμα της άνεσης, το ταξίδι μπορεί να είναι απολαυστικό, όμως σε καθημερινή χρήση η ηλεκτρική X1 έχει σφιχτό σετάρισμα. Συνεπώς, οδηγός και επιβάτες θα πρέπει να συμβιβαστούν στο θέμα άνεσης, όχι όμως και της ευρυχωρίας.

BMW iX1 xDrive30 test

Οι πίσω έχουν χώρο στα πόδια και οι αποσκευές θα βολευτούν στα 490 προσφερόμενα λίτρα. Συγκριτικά είναι μικρότερος –κατά 50 lt–, πιο ρηχός και με μικρότερο βάθος έναντι των συμβατικών X1, λόγω μπαταριών.

Αρχιτεκτονική δομή 400 Volt

Η ηλεκτρική δομή του μοντέλου είναι στα 400 Volt. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί να δεχτεί ενέργεια έως 130 kW σε ταχυφορτιστές που μπορούν να υποστηρίξουν αυτή την πλήρωση. Σύμφωνα με την εταιρεία, έχει δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στο λογισμικό διαχείρισης της φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες μεταβλητές, έτσι ώστε να περιορίζεται η κλασική πτώση φόρτισης από τη στιγμή που η στάθμη φτάσει το 80%.

BMW iX1 xDrive30 test

Συνεπώς, η όλη διαδικασία είναι ενεργειακά πιο λειτουργική και πιο γρήγορη σε ταχυφορτιστή. Για μια πλήρη φόρτιση στα 11 kW απαιτείται χρόνος περίπου 7ωρών, ενώ στα 22 kW μειώνεται ο χρόνος στις 3 ώρες και 45 λεπτά. Τέλος, σε ταχυφόρτιση στα 50 kWh και για πλήρωση της μπαταρίας από το 10%-80% ο χρόνος μόλις που ξεπερνά τη μία ώρα.

BMW iX1 xDrive30

Μπαταρία: 64,7 kWh, ιόντων λιθίου
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 313 ίπποι
Ροπή: 494 Nm
0-100 km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά)
Κατανάλωση:
Mέση εργοστασιακή: 16,9 kWh/100 km
Mέση δοκιμής: 19,8 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 440 km Αυτονομία δοκιμής: 370km
Χρόνος φόρτισης: 7 ώρες σε AC με ισχύ 11 kW. Σε ταχυφορτιστή (DC) 50 kW, 64 min το 10-80%.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.500 mm x 1.845 mm x 1.616 mm
Μεταξόνιο: 2.692 mm
Βάρος: 2.085 kg
Χώρος αποσκευών: 490 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από 46.990 € (με επιδότηση)

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network