BMW i4 eDrive40: Πυξίδα

Η μαγνητική βελόνα της BMW σημαδεύει με συνέπεια την οδηγική απόλαυση και όχι μόνο το αποτέλεσμα. Κάτι εμφανώς αδιαπραγμάτευτο στην i4, την ηλεκτρική εκδοχή της Gran Coupe

BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i4 eDrive40

"Η αίσθηση και η εμπιστοσύνη που σου προσφέρει είναι βράχος αμετακίνητος, όπως οφείλει μια γνήσια BMW"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί ξεχνάς ότι σου λείπει θερμικό μοτέρ, γιατί η αυτονομία είναι υπαρκτή, γιατί απολαμβάνεις σύγχρονη BMW, που σέβεται οδηγό και πορτοφόλι

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί, εξαιρετική η προσπάθεια, αλλά απουσιάζει η αναλογικότητα της συμπεριφοράς του θερμικού κινητήρα, στο παιχνίδι με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά

ΘΕΩΡΙΑ

BMW i4 eDrive40 - Αν κάτι σου κάνει εντύπωση στην εισαγωγική στην ηλεκτροκίνηση Gran Coupe, είναι το πειστικό της ταλέντο σχετικά με την αίσθηση προσανατολισμού. Και φυσικά δεν μιλάμε για ικανότητα να αντιλαμβάνεται τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, αλλά για την πάγια θέση της εταιρίας από το Μονάχο στην προσφορά οδηγικής αίσθησης - απόλαυσης στις κατασκευές της. Η BMW i4 εν ολίγοις δεν ήρθε μόνο ως αναγκαίο αποτέλεσμα στο δρόμο της πράσινης μετακίνησης και ως μετασχηματισμός της εταιρίας στα νέα δεδομένα. Είναι ένα πρώτης τάξεως επιχείρημα απέναντι σε όσους δικαίως διαμαρτύρονται για την νερόβραστη γεύση της νέας τάξης πραγμάτων για την αναποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών εν τάχει στην οδηγική ευχαρίστηση.

Πρώτα BMW και μετά ηλεκτρική

Με αυτή τη λογική προκύπτει ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη ματιά καθορίζει τη σχέση του πρωτίστως με την οικογένεια και μετά με την ιδιαιτερότητα των χαρακτηριστικών του. Η εποχή που τα ηλεκτρικά έπρεπε να υιοθετούν ρηξικέλευθη σχεδιαστική οδό για να ξεφύγουν της πεπατημένης μάλλον έχει περάσει στην ιστορία, τουλάχιστον για την BMW. Τουλάχιστον για την BMW i4 που αποτελεί την ηλεκτροκίνητη εκδοχή της Gran Coupe.

Αν και γεμίζει το δρόμο, η πληθωρική φύση της BMW i4 παραμένει κομψή και μυώδης, χωρίς να εμφανίζεται προκλητική σε σχεδιασμό. Η iBlue απόχρωση υπάρχει ως κήρυκας της ηλεκτρικής ενέργειας που την χαρακτηρίζει. Τρέχει στα μαρσπιέ, στο περίγραμμα της κολοσσιαίας μάσκας, πίσω στον προφυλακτήρα και στα διακριτικά της. 

Προσφέρει συνολικά μια εξαιρετική σπορ ισορροπία αμαξώματος που δεν απλώνεται σε ύψος πάνω από τα 1.448 mm, σχεδιασμένη στη λογική φαρδιά και πληθωρική. Χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές, αλλά με ωφέλιμες μαστοριές όπως η σχεδόν κλειστή μάσκα, οι αναλόγου λογικής τροχοί 19'' και τα σπορ στοιχεία του διαχύτη που καταφέρνουν να ρίξουν τον αεροδυναμικό της συντελεστή στο θεαματικό (Cd:) 0.24. Κατά τα άλλα παραμένει κλασική σειρά 4, με τις επιπλέον πόρτες για επιβάτες να αφήνουν στην απόληξη της οροφής το κουπέ προνόμιο και την 5η πόρτα να κρύβει επιμελώς την ύπαρξή της.

Μπαταρίας το ανάγνωσμα

Η ανάπτυξη της BMW i4 βασίστηκε από την αρχή σε μία ευέλικτη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας CLAR της BMW πάνω στην οποία χτίζονται οι Σειρές 3 και 4. Σε αντίθεση με αυτές, ο στόχος της ήταν ξεκάθαρος ως προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Και αυτό δίνει αξία στο έργο της BMW που καταφέρνει στην ίδια πλατφόρμα να ταιριάζει δυο παράλληλους κόσμους. Εδώ η εξαιρετικά λεπτή (μόλις 110 mm) συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου προσφέρει συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 83.9 kWh, με το καθαρό να ορίζεται στα 80,7 kWh. Είναι φυσικά τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα με το κέντρο βάρους να είναι έως και 53 mm χαμηλότερο από αυτό μιας επίκαιρης 3άρας sedan BMW. 

Η μονάδα Combined Charging Unit (CCU) της BMW i4 έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει εξαιρετικά ευέλικτη φόρτιση της μπαταρίας. Μπορεί να φορτίσει σε DC με ισχύ έως και 200 kW από το 10% μέχρι το 80% σε μόλις 31 λεπτά.  Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι μικρής/μεσαίας απόστασης, χρησιμοποιώντας ένα σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 km, μέσα σε 10 λεπτά από στάθμη φόρτισης 10%.

BMW i4 eDrive40

Τώρα βέβαια στην Ελλάδα δεν ευδοκιμεί για την ώρα ο διακοσάρης ταχυφορτιστής, ιδίως στα ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων. Ένας 50άρης DC για παράδειγμα στο Σχηματάρι, χρειάστηκε μια ώρα φόρτισης για να φέρει την μπαταρία από το 73% στο 100%. Τα μοντέλα BMW i4 στην Ευρώπη συνοδεύονται από BMW Charging Card, έναν ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης mode 3.

Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η ανάκτηση ενέργειας, μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό, από το μενού της οθόνης, είτε να προσαρμοστεί αυτόματα στις οδικές συνθήκες, όπως αυτές ανιχνεύονται από τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Στην ανάκτηση συμβάλει και η λειτουργία one-pedal, έντονα αισθητή με το λεβιέ αριστερά στη θέση Β (Brake).

High tech εσωτερικός κόσμος

Στο εσωτερικό, κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα οδηγοκεντρικό cockpit με την digital οθόνη BMW Curved Display που εκτείνεται πίσω από το τιμόνι μέχρι τη μέση του ταμπλό. Αποτελείται ουσιαστικά από δύο οθόνες, μία για τα όργανα (12,3”) και μια για το infotainment (14,9”), οι οποίες συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό.

Παρούσα και η νέα γενιά του συστήματος iDrive. Βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και εκτός όλων των γνωστών σύγχρονων υπηρεσιών συνδεσιμότητας, περιλαμβάνει ακόμη και λεκτική επικοινωνία με τον αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant.

BMW i4 eDrive40

H πολυτέλεια και ευρυχωρία κυριαρχεί, ενώ μόνο το κεντρικό τούνελ ζητά την κατανόηση του επιβατικού κοινού, απόρροια της κοινής πλατφόρμας που είπαμε παραπάνω. Παρόλο που ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω, δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών ο οποίος έχει μεγάλο όγκο 470 λίτρων - 1.290 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Η μεγάλη πίσω πόρτα, τέλος, έχει στάνταρ αυτόματο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος.

Η BMW i4 προσφέρει φυσικά τις επιλογές εξατομίκευσης που οφείλει ένα εξ ορισμού premium αυτοκίνητο, ενώ ο τομέας της ασφάλειας υποστηρίζεται από περίπου 40 λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού. Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning, Park Distance Control και Reversing Assist Camera είναι στάνταρ υπηρεσίες, ενώ προαιρετικά διατίθενται τα Parking Assistant με Reversing Assistant, Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View.

 

Best of Network