Hyundai Kona Electric 64kWh: Σε ταξιδεύει. Κυριολεκτικά

Η έκδοση του Kona που όλοι περιμένατε, αλλά φοβάστε να αγοράσετε

Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric

"H πραγματική αυτονομία του Kona προσεγγίζει εκείνη συμβατικών αυτοκινήτων"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Συνήθως η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων, απέχει έτη φωτός από την εργοστασιακή. Όχι στην περίπτωση του Kona

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Με την μεγάλη μπαταρία και τιμή πάνω από €40k δεν το λες και προσιτό, όταν π.χ. το VW ID.4 κοστίζει λιγότερo

Είναι Kona και φαίνεται. Απλά όπως συμβαίνει με όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά, αν δεν δεις το σχετικό διακριτικό στο πίσω μέρος, τα καταλαβαίνεις από την μάσκα χωρίς γρίλιες.

Στο εσωτερικό η εικόνα διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Είναι αρκετά προσεγμένη ποιοτικά και ιδιαίτερα πλούσια σε επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνοντας ακόμη και ηλεκτρικά καθίσματα που είναι επίσης θερμαινόμενα/αεριζόμενα.

Hyundai Kona Electric

Ψηφιακός πίνακας οργάνων, αρκετές ρυθμίσεις παραμετροποίησης και οθόνη infotainment 10,3 ιντσών με καλά γραφικά, είναι επαρκή χαρακτηριστικά για να δικαιολογήσουν τον χαρακτηρισμό του Kona ως μοντέλου με μπόλικη δόση τεχνολογίας. Έχει και βάση ασύρματης φόρτισης για smartphones.

Με μπαταρία 64 kWh μπορεί να παίρνει περισσότερη ώρα για να "γεμίσει”, όμως είναι από τα ελάχιστα ηλεκτρικά μοντέλα με αυτονομία που προσεγγίζει στον πραγματικό κόσμο εκείνη αυτοκινήτων με συμβατικό κινητήρα. Σχεδόν.

Hyundai Kona Electric

Μιας και ο λόγος για φόρτιση, καλό είναι αν δεν έχεις ταχυφορτιστή, να φροντίσεις να έχεις έναν κοντά σου (1 ώρα για το 80% σε DC 50kW). Εκτός κι αν δεν έχεις πρόβλημα να περιμένεις τις 28 ώρες που απαιτούνται για πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα. Χμ, μάλλον είναι πολύς χρόνος ακόμη και για Θεσσαλονικείς.

Με 204 ίππους και άμεσα διαθέσιμη ροπή 395 Nm σε κάθε πάτημα του γκαζιού, θα "ρίχνεις” ακόμη και σε GTI

Η αυτονομία που θα δεις στην οθόνη με την μπαταρία στο 100%, μπορεί να φτάνει και τα 450 χλμ. Είναι στο... πόδι σου να την επαληθεύσεις στην πράξη, ή να την ρίξεις ακόμη και στο μισό. Μην ετοιμαστείς αμέσως να "κράξεις" τα ηλεκτρικά γι' αυτό. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για ένα i20N με την ίδια ιπποδύναμη.

Hyundai Kona Electric

Πιθανότατα δεν θα σου λέει πολλά γιατί απαιτείται εξοικείωση (κάτι σαν αυτό που συνέβαινε όταν έβλεπες τιμές σε ευρώ και αυτόματα σκεφτόσουν δραχμές), αλλά η μέση κατανάλωση του ηλεκτρικού Kona είναι κάτι παραπάνω από 15 kWh/100 χλμ. Μπορείς να αρκεστείς στο ότι αποτελεί μια αρκετά καλή τιμή.

Επιτάχυνση και ηλεκτροκίνηση είναι δύο έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες. Αν περίμενες το Kona να είναι η εξαίρεση, απλά θα πρέπει να αναθεωρήσεις. Με 204 ίππους και άμεσα διαθέσιμη ροπή 395 Nm σε κάθε πάτημα του γκαζιού, θα "ρίχνεις" ακόμη και σε GTI. Απλά στα 170 km/h που περιορίζεται η τελική για λόγους κατανάλωσης ενέργειας και θα περνάει δίπλα σου το GTI, φρόντισε να κάνεις πως έχεις σοβαρή συζήτηση με τον συνοδηγό.

Hyundai Kona Electric

Αν βάλεις τον τομέα επιδόσεις στην άκρη, το Kona αποτελεί τυπικό δείγμα γραφής ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ελαφρύ τιμόνι, μαλακή ρύθμιση ανάρτησης και μέτριο μέχρι έντονο φρενάρισμα μόλις πάρεις το πόδι σου από το γκάζι, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει.

Τι, έχει και προγράμματα οδήγησης; Κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του έχει. Τουλάχιστον τρία (Eco, Normal, Sport). Το πρώτο το επιλέγω σε φάσεις "φτάνω δεν φτάνω σπίτι”, το δεύτερο στις καθημερινές μετακινήσεις και το τρίτο στις υπερειδικές της Αττικής; Κάπως έτσι, με εξαίρεση το τρίτο, που το επιλέγεις όταν θέλεις κόκκινες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

Έχοντας πάντοτε στο μυαλό σου πως δεν βρίσκεσαι στη θέση οδήγησης ενός αυτοκινήτου που είναι στημένο κατ' αναλογία με τις επιδόσεις του, το Kona δεν θα σε απογοητεύσει, ούτε θα σε προδώσει. Με εμφαση στις ξεκούραστες και άνετες μετακινήσεις, είναι ιδανικό για κίνηση εντός πόλης. Για εκτός πόλης ας το θέσουμε ως εξής: ο μόνος συμβιβασμός που θα κληθείς να κάνεις, είναι το πόσο μακριά θα φτάσεις.

Hyundai Kona Electric

To ηλεκτρικό Kona δείχνει να αντιμετωπίζει επιτυχώς μία ακόμη παθογένεια των ηλεκτρικών οχημάτων, που είναι ο περιορισμένος χώρος αποσκευών. Τα 332 λίτρα μπορεί να μην διεκδικούν Όσκαρ, όμως δεν υπολείπονται του μέσου όρου της κατηγορίας.

Με τιμή αγοράς €26.990 με την κρατική επιδότηση, το ηλεκτρικό Kona παρουσιάζει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον. Έχει μοντέρνα σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό και αξιοπρεπείς χώρους. Επιπλέον, έχει εξαιρετική αυτονομία (δεν περίμενα πως θα το έλεγα αυτό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο) και απόλυτα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά.

Hyundai Kona Electric 64 kWh

Κινητήρας: Ηλεκτρικός 64 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 395 Nm
0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 14,7 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 15 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.165 mm x 1.800 mm x 1.550 mm
Βάρος: 1.760 kg
Χώρος αποσκευών : 332 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €42.990

Best of Network