Δοκιμή Mercedes GLC 400e 4Matic: Plug-In ambassador
Το best seller της Mercedes στην κορυφαία του εκδοχή. Αν μπορούσες να ζητήσεις κάτι παραπάνω, θα ήταν η οικονομική βοήθεια για την απόκτησή του.
Το best seller της Mercedes στην κορυφαία του εκδοχή. Αν μπορούσες να ζητήσεις κάτι παραπάνω, θα ήταν η οικονομική βοήθεια για την απόκτησή του.
Ίσως το πιο ολοκληρωμένο PHEV που μπορείς να αγοράσεις.
Επίσης, ένα από τα ακριβότερα που μπορείς να αγοράσεις.
Η Mercedes είναι από τις εταιρείες που δε χρειάζεται να αποδείξουν κάτι σε οποιονδήποτε. Υπό την έννοια ότι, έχοντας χτίσει τον premium μύθο τους εδώ και δεκαετίες, κάθε νέο της μοντέλο απολαμβάνει ένα υψηλό status ήδη από τη στιγμή της παρουσίασής του.
Ειδικά αν πρόκειται για περιπτώσεις τύπου GLC, γιατί εδώ δεν έχεις να κάνεις απλά με μια Mercedes, αλλά με το best seller της γερμανικής εταιρείας και, μάλιστα, στην καλύτερη εκδοχή του. Με 2,6 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, είναι εύκολα το σημαντικότερο μοντέλο στην γκάμα της Mercedes.
Σκέψου ότι υπάρχουν αγορές, όπως π.χ. οι ΗΠΑ, όπου περίπου ένα 20% των Mercedes που πωλούνται εκεί σήμερα είναι GLC. Κι αν υποθέσουμε ότι πράγματι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, δε βλέπω τον λόγο να αλλάξει το συγκεκριμένο στατιστικό.
Η νέα GLC ήρθε σε μια ιδιαίτερη χρονική στιγμή. Η Mercedes βρίσκεται στη φάση της μετάβασης στην εποχή που θα κυριαρχούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο θέλει ακόμη κάποιον χρόνο μέχρι να συμβεί αυτό.
Στο διάστημα αυτό επένδυσε σημαντικά στην υβριδική τεχνολογία που έρχεται να υποστηρίξει τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες. Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται συμβιβασμός, αλλά δεν είναι.
Για την ακρίβεια, αυτή τη στιγμή η καλύτερη επιλογή που μπορείς να κάνεις είναι ένα plug-in υβριδικό. Συγκεντρώνει τα καλά δύο διαφορετικών κόσμων, σε ένα πακέτο που διώχνει από πάνω σου μεγάλο ποσοστό από τα άγχη που κουβαλάει ένα αμιγώς ηλεκτρικό.
Αν επιχειρήσεις να αποκωδικοποιήσεις την εμπορική επιτυχία της GLC, το έργο σου δε θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, έχει ικανοποιητικό εκτόπισμα, άνετους χώρους και ισχυρές δόσεις τεχνολογίας. Το χαρακτηριστικό, όμως, που αλλάζει τα δεδομένα είναι το μέγεθος της μπαταρίας.
Η Mercedes είναι μία από τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού εταιρείες που έχουν εφοδιάσει τις plug-in εκδόσεις των μοντέλων τους με μπαταρίες περίπου διπλάσιας χωρητικότητας από τον μέσο όρο της αγοράς. Αν το θέλεις σε αριθμούς, η μπαταρία της GLC είναι 31,2 kWh (23,4 kWh η ωφέλιμη χωρητικότητα).
Εκεί, λοιπόν, που η πλειοψηφία των κατασκευαστών αναφέρει μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 50 km, την οποία θα φτάσεις –αν φτάσεις– με πολύ προσεκτική χρήση, η Mercedes ανακοινώνει λίγο μεγαλύτερη από 100 km. Και το ακόμα καλύτερο είναι ότι τα έχει στην πράξη.
Εδώ πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ζητούμενο δεν είναι η κάλυψη μιας μεγάλης απόστασης, αλλά η ικανοποίηση των ημερήσιων αναγκών μετακίνησης. Οι αυτονομίες στα επίπεδα των 50 km απλά δεν τους καλύπτουν όλους. Δεν είναι το τέλος του κόσμου, αλλά θα αναγκάζεσαι να χρησιμοποιείς τον θερμικό κινητήρα συχνότερα απ’ όσο θα ήθελες, με αποτέλεσμα να είναι κάπως δύσκολο να διεκδικήσεις βραβείο οικονομίας.
Τα 100 km της GLC, όμως, είναι μια χαρά. Αυτά είναι σίγουρο ότι σου αρκούν, εκτός κι αν μένεις στο Σούνιο και η δουλειά σου βρίσκεται στα βόρεια προάστια. Σε απλή μετάφραση, αυτό σημαίνει ότι μπορείς να μετακινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά στην καθημερινότητά σου και να έχεις την ασφάλεια της βενζίνης στα ταξίδια σου.
Στην περίπτωση της 400e έχεις την ισχυρότερη εκδοχή της GLC, με εξαίρεση εκείνες με το logo της AMG στο αμάξωμά τους. Κάτι που σημαίνει ότι οι επιδόσεις είναι από τα δυνατά της χαρτιά. Με 381 ίππους και 650 Nm κάτω από το δεξί πεντάλ, ακόμα και τα 2.355 kg φαντάζουν εύκολα διαχειρίσιμο μέγεθος.
Αν έδινες σε κάποιον ανυποψίαστο τα νούμερα των επιδόσεων, εύκολα θα φανταζόταν ότι αντιστοιχούν σε ένα σπορ μοντέλο. Μη βιάζεσαι, γιατί έχεις μπροστά σου μία από τις περιπτώσεις που οι αριθμοί μπορεί να ευδοκιμούν, αλλά η fun to drive διάσταση απουσιάζει. Μικρό το κακό, καθώς η παρουσία της δεν είναι απαραίτητη στην παράσταση που πρωταγωνιστεί η GLC.
Εκτός κι αν σε συνεπάρει η ικανότητά της να επιταχύνει με τη σκέψη. Την πρώτη σκέψη, γιατί στη δεύτερη θυμάσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο 4,7 m, με τιμόνι που δε διακρίνεται για την πληροφόρησή του και φρένα με σπογγώδη αίσθηση. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να περάσεις από το πρόγραμμα Sport στο Comfort και να ανακαλύψεις το μεγαλείο της άνετης μετακίνησης, της κορυφαίας ηχομόνωσης και ενός από τα καλύτερα interface της αγοράς.
H GLC 400e είναι ακριβό αυτοκίνητο. Με λίγο έξτρα εξοπλισμό η τιμή της είναι πολύ εύκολο να προσεγγίσει εξαψήφιο νούμερο. Όμως, εκτός από το αστέρι στο καπό, αποκτάς πρόσβαση σε ένα ποιοτικό σύνολο, εξαιρετικές επιδόσεις, ξεκούραστες μετακινήσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση όχι στη θεωρία, αλλά στον πραγματικό κόσμο.
Πρόκειται για το πιο ξεκάθαρο statement υπέρ της plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Όχι ότι θα σε ενδιαφέρει ιδιαίτερα, αλλά ένα μέρος των παραπάνω χρημάτων της αγοράς θα το αποσβέσεις από εκεί.
Κινητήρας: Βενζίνης 2.0 lt + Ηλεκτρικός
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 9
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 381 ίπποι
Ροπή: 650 Nm
0-100 km/h: 5.6 sec
Τελική ταχύτητα: 237 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 0,5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 4,5/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.716 mm x 1.890 mm x 1.638 mm
Βάρος: 2.355 kg
Χώρος αποσκευών: 470 -1.530 lt
Εκπομπές CO2: 12 g/km
Τιμή: από 87.750 ευρώ