Η εταιρεία ασχολείται με υβριδικά συστήματα από το 2003. Έχει αναπτύξει την τεχνολογία e:HEV όπου στην πιο πρόσφατη εκδοχή της παρουσιάστηκε με την 4η γενιά Jazz το 2020. Ακολούθησαν τα HR-V, CR-V και η οικογένεια Civic. Αυτό σημαίνει πως όλη η ευρωπαϊκή γκάμα της Honda είναι πλέον εξηλεκτρισμένη, περίξ της τεχνολογίας Honda e:HEV.
Ένας βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων τεχνολογίας DOHC i-VTEC, συνδυάζεται με δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια επίσης μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Όλα τα μοτέρ λειτουργούν συνεργατικά ενώ για τις εκκινήσεις από στάση λειτουργεί κυρίως ο βασικός ηλεκτροκινητήρας.
Η συστοιχία μπαταριών γεμίζει σχετικά εύκολα από τον θερμικό κινητήρα αλλά και από τα τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση που εξασφαλίζει πιο συχνά τη δυνατότητα κίνησης ηλεκτρικά και για μεγαλύτερες αποστάσεις, πέραν των εκκινήσεων.
Σίγουρα ένα υβριδικό σύστημα αποδίδει καλύτερα από ένα συμβατικό. Και στις επιδόσεις, και στην κατανάλωση και στους ρύπους και στις ρεπρίζ. Το θέμα εδώ είναι να έχεις ένα καλό αυτόματο κιβώτιο που να "διαβάζει” επαρκώς την απόδοση του θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ. Στις περιπτώσεις με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη ο γάμος είναι πετυχημένος.
Η Honda για το Jazz εμμένει στο κιβώτιο CVT – όπως άλλωστε εδώ και χρόνια κάνει και η Toyota – θεωρώντας πως τα συγκεκριμένα σασμάν είναι πιο ελαφριά, με λιγότερα εξαρτήματα και ιδιαίτερα αξιόπιστα. Ως εκ τούτου ταιριάζουν σε μικρά μοντέλα πόλης. Ωστόσο η λειτουργία τους – πρακτικά με μία σχέση μετάδοσης, στερείται απόκρισης στις ρεπρίζ.
Κάτι που σαφώς σε κάνει να αναρωτιέσαι που είναι αυτοί οι 122 ίπποι - επιπλέον 13 ίπποι από το προηγούμενο υβριδικό σύνολο - που υπόσχεται η Honda; Σίγουρα το Jazz στερείται σπορτίβ χαρακτηριστικών κυρίως λόγω συμβιβασμού, στην επιλογή κιβωτίου. Και αυτό δεν αλλάζει ούτε με προγράμματα λειτουργίας ούτε με εκδόσεις Sport.
Για τις επιδόσεις τα ξεκαθαρίσαμε. Όμως πως είναι το Jazz στο δρόμο; Το πλαίσιο παραμένει γεροδεμένο και σίγουρα στην στιβαρότητα παίζουν ρόλο οι Δελτοειδείς μπροστινές κολόνες και το καλό πλαίσιο. Οι αναρτήσεις έχουν σωστές διαδρομές όμως δεν φιλτράρουν επαρκώς. Θες κάτι παραπάνω για να έχεις το απόλυτο στην άνεση. Και θεωρητικά μιλώντας, αν έχεις ένα αυτοκίνητο που δεν supermini επιδόσεων, η πιο μαλακή απόσβεση είναι προτιμότερη.
Η αίσθηση από το τιμόνι είναι αρκετά καλή. Σίγουρα δεν ξυρίζει όπως σε ένα Civic, κάνει όμως για τη δουλειά του στο Jazz. Καμία ένσταση και για τα φρένα. Δίσκοι σε όλους τους τροχούς για τις λίγες φορές που θα χρειαστεί. Διότι κατά το πλείστον με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση δεν φρενάρεις τόσο συχνά.