ΘΕΩΡΙΑ
Η Honda πρέπει να πλήρωσε πολλά χρήματα για να κατοχυρώσει το όνομα Jazz σε ένα μοντέλο της. Από την μουσική βιομηχανία υπάρχουν δύο συναφείς περιπτώσεις: αυτή του Kia Soul αλλά και η πιο παλιά της Alfa Romeo Disco Volante. Για Rock, Reggae δεν ενθυμούμαι κάτι ανάλογο. Σε κάθε περίπτωση το μικρό Honda βαφτίστηκε Jazz και επί 22 συναπτά έτη έκανε καριέρα με αυτό το όνομα στην Ευρώπη. Διότι σε άλλες περιοχές του πλανήτη θα το αναζητήσετε ως Fit.
Μπροστινές κολόνες με δελτοειδή δομή και κρύσταλλο ενδιάμεσα που βελτιώνει
την ακαμψία της δομής και προσφέρει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα
Κατά την λογική της Honda που απεχθάνεται της αντιγραφές σε... παρτιτούρες, το Jazz παρουσιάστηκε με μοναδικά στοιχεία και παραμένει το ίδιο μοναδικό και σήμερα. Στην κατηγορία των supermini δεν θα βρείτε άλλο μοντέλο με monovolume αμάξωμα, έξτρα κρύσταλλα στις μπροστινές κολόνες και αυτή την εξαιρετικά έξυπνη δομή με τα Magic Seats.
Το σύστημα Magic Seats της Honda που επιτρέπει τη φόρτωση
αντικειμένων με όγκο στο εσωτερικό
Το σύστημα, δηλαδή, των πίσω καθισμάτων όπου τα έδρανα ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και δημιουργούν ένα χώρο πίσω που μπορεί να μεταφέρει σε όρθια θέση ένα ποδήλατο! Και σα να μην έφθανε αυτό, υπάρχει και χώρος 304 λίτρων στο πορμπαγκάζ. Σούπερ για ένα αμάξωμα με πέντε θύρες, για πέντε επιβάτες με συνολικό μήκος λίγο πιο πάνω από τα 4 μ.
Αυτό θα πει πρακτικότητα στην καθημερινότητα. Πρέπει να ήταν εξαιρετικά δύσκολο παζλ για τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Honda να φτιάξουν ένα μικρό αυτοκίνητο, με εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερου μοντέλου και να βολέψουν χωροταξικά ένα υβριδικό σύστημα που, όσο να 'ναι, καταλαμβάνει περισσότερο χώρο από ένα συμβατικό κινητήρα.
Βάλε στην εξίσωση κι ένα ηλεκτρονικά διαχειριζόμενο αυτόματο κιβώτιο CVT για να έχεις την πλήρη εικόνα της προσπάθειας. Και τα κατάφεραν αυτά, επί περίπου δέκα χρόνια με την 3η και 4η γενιά του Jazz που έφερε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία. Βεβαίως στον τομέα των πωλήσεων, το Jazz δεν ήταν ποτέ hit και σε αυτό μάλλον έπαιξε ρόλο και η υψηλή τιμή κτήσης.
Το Jazz λοιπόν ανανεώθηκε για φέτος, περίπου τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα της 4ης γενιάς και πλέον ενσωματώνει μικρές αισθητικές αλλαγές έσω-έξω, ενίσχυση του εξοπλισμού και εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας, που πλέον είναι πιο αποδοτική. Μένει να δούμε τι θα εφεύρουν και πάλι οι μηχανικοί της Honda για την 5η γενιά του μοντέλου! Ίσως ένα ηλεκτρικό Jazz ή ακόμα κι ένα Jazz SUV. Διότι η έκδοση Crosstar του υφιστάμενου μοντέλου δεν είναι SUV. Με τα βίας crossover, με πολλά ερωτηματικά.
Anyway...
Εξωτερικά έχουν αλλάξει οι προφυλακτήρες σε αυτή την ανανέωση του Jazz και έχουν προστεθεί και νέες ζάντες. Στα ενδότερα η επιμέλεια δόθηκε στις επιλογές καθισμάτων και στα νέα υλικά επενδύσεων. Οι πίνακες οργάνων και infontainment παραμένουν digital ενώ αρκετά στοιχεία είναι ανασχεδιασμένα και ανακατασκευασμένα στη νέα έκδοση εξοπλισμού Advance Sport. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις διατίθενται σε δύο αποκλειστικά χρώματα, έχουν γυαλιστερούς μαύρους προφυλακτήρες, και στο εσωτερικό, νέο τριάκτινο τιμόνι και μεταλλικά σπορ πεντάλ.
Το σύστημα συνδεσιμότητας Honda Connect επιτρέπει εύκολη πλοήγηση ανάμεσα στα διάφορα μενού και υπομενού του infontainment. Γενικώς, λειτουργεί καλά και σίγουρα σε καλοσωρίζει στο οικοσύστημα της Honda το οποίο και στο λογισμικό είναι ιδιαίτερα λειτουργικό. Μικρό φάουλ η ύπαρξη των κλασικών θυρών USB και όχι των νεώτερων Type-C, όπως παρατηρήσαμε.
Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης περιλαμβάνει εκτός των άλλων, οθόνη αφής 9 ιντσών, ηχοσύστημα με 4 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, bluetooth σύνδεση και mirroring των λειτουργικών σε Android Auto και Apple CarPlay. Στο περιβάλλον της Apple, η σύνδεση μπορεί να γίνει και ασύρματα. Στην έκδοση Advance προσφέρεται και το σύστημα πλοήγησης της Garmin.
Φρέντο Εσπρέσο πάνω στο ταμπλό
Τα μαθήματα πρακτικότητας ξεκινούν και τελειώνουν στο εσωτερικό. Δύο είναι τα μοναδικά και ζηλευτά χαρακτηριστικά στην καμπίνα του Jazz. Νούμερο ένα: οι δύο ποτηροθήκες στα άκρα εκατέρωθεν του ταμπλό. Εξαιρετικά πρακτικές, συνόδευσαν και τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου και είναι μια παρακαταθήκη για τα μελλοντικά Jazz.
Οι πρακτικές ποτηροθήκες στο ταμπλό
Νούμερο δύο: τα μαγικά καθίσματα στα μετόπισθεν. Τέτοια καινοτομία είχαμε να δούμε από το Twingo του 1994 με τα πίσω συρόμενα έδρανα των καθισμάτων. Μια αρχιτεκτονική που συνδυάζεται σήμερα, κατά κόρον, με τις ρυθμιζόμενες πλάτες επίσης των πίσω καθισμάτων. Στο Jazz η ανάκληση των πίσω εδράνων αφήνει έναν ωφέλιμο χώρο για ογκώδη αντικείμενα, από το δάπεδο μέχρι την οροφή.