Δοκιμή Nissan X-Trail 1.5 MHEV: Χρυσή τομή

Το νέο Nissan X-Τrail στη mild υβριδική μορφή του βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ off road και ασφάλτου και διαθέτει έναν εξαιρετικό θερμικό κινητήρα

Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV
Nissan X-Trail MHEV

"Μην το φυλακίσεις το X-Trail στην πόλη, δεν του αξίζει, είναι ένα off road αυτοκίνητο χωρίς να το φωνάζει"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για την οδική συμπεριφορά, την απόσταση από έδαφος, τον κινητήρα και την τιμή

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Για την αίσθηση του κιβωτίου CVT και την κατανάλωση

Δεν είναι αυτό που νομίζεις, αλλά ακόμα και έτσι έχει βραβείο. Δεν είναι το e-Power, αλλά έχει τον θερμικό κινητήρα που δίνει ζωή στο σύστημα e-Power. Είναι το νέο Nissan X-Τrail στην πιο "παραδοσιακή" εκδοχή του: με τρικύλινδρο θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρου. Αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο αυτή τη φορά είναι το ίδιο το αυτοκίνητο και λιγότερο το σύστημα κίνησης.

Nissan X-Trail MHEV

Δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Πρόκειται για ένα από τα πλέον ουσιαστικά και δημοφιλή –ιδίως στην Ελλάδα– μοντέλα της Nissan και εύλογα δίνουμε προτεραιότητα στο "νέο" – κάποια άλλη στιγμή θα μιλήσουμε αναλυτικά για τη μίνι επανάσταση του συστήματος κίνησης e-Power.

Κανονικό off road 

Το αυτοκίνητο που βλέπεις η Nissan το αποκαλεί crossover και ίσως να είναι, αλλά υπό διαφορετικές συνθήκες είναι ένα κανονικό off road αυτοκίνητο και όχι κάποιο μοντέλο που μοιάζει με off road για να καλύπτει την ανασφάλεια ή τον ευσεβή πόθο του ιδιοκτήτη για περιπέτεια (που ποτέ δε θα ζήσει). Το πρώτο που παρατηρείς στο νέο X-Trail είναι η απόσταση από το έδαφος. Ναι, τόσο ψηλά πρέπει να κάθεται ένα αυτοκίνητο με αυτό το όνομα και όχι τόσο όσο μόνο για να ανεβαίνει σε κάποιο πεζοδρόμιο στο Παγκράτι.

Διαβάστε Επίσης

Μην το φυλακίσεις έτσι το X-Trail, δεν του αξίζει. Το X-Trail είναι μεγάλο για να χωρέσει μια οικογένεια, είτε στην καθημερινότητα είτε αν αποφασίσει να ζήσει την περιπέτεια και να το φορτώσει με καθετί που μπορείς να φανταστείς. Και δε θα έχει κανένα πρόβλημα να τους χωρέσει όλους και όλα. Οι χώροι δε λείπουν από αυτό το crossover, αλλά κάτι του λείπει για να είναι το off road που θα μεταφέρει όλους και όλα εκεί που άλλα crossover δεν μπορούν. 

Nissan X-Trail MHEV

Αυτό που λείπει από τη συγκεκριμένη έκδοση είναι η τετρακίνηση, καθώς κίνηση και στους 4 τροχούς έχει μόνο το ιδιότυπα ηλεκτρικό e-Power, με την τετρακίνηση που λέγεται e-4orce. Εντάξει, ίσως να σκέφτεσαι "σιγά, πόσες φορές θα χρειαστώ την τετρακίνηση;". Ίσως να έχεις δίκιο, αλλά σκέψου ότι το X-Trail είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο και λογικά μεταφέρει πολλούς ανθρώπους και πολλά πράγματα, από αποσκευές και ποδήλατα μέχρι εξοπλισμό glamping. Τώρα φαντάσου ότι κινείσαι σε ένα σαθρό έδαφος με μεγάλη κλίση και έχεις κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Είναι αρκετά πιθανό να μην ξεκολλήσεις από το σημείο, ιδίως αν έχεις τα λάστιχα που του φοράει η μαμά του, δηλαδή καθαρά ασφάλτινα.

Αλλά υπάρχει λύση: Αν αποφασίσεις να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο όπως το "παραδοσιακό" δικίνητο X-Trail, μπορείς να έχεις και ένα ακόμα σετ τροχών με off road λάστιχα. Τότε δε θα έχεις πρόβλημα. Τουναντίον, ακόμα και με κίνηση στους δύο τροχούς το X-Trail θα δείξει τι μπορεί να κάνει. Δύσκολα θα σταματήσει κάπου, απίθανο να βρεθεί σε σημείο που λόγω ύψους δε θα περάσει και αποκλείεται να κουράσει οδηγό και επιβάτες ακόμα και στην κακοτράχαλη διαδρομή.

Nissan X-Trail MHEV

Και τα πλεονεκτήματά του δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχει κάτι πολύ πιο σημαντικό και σίγουρα πιο καθημερινό και ρεαλιστικό: η συμπεριφορά του στην άσφαλτο. Το βλέπεις έτσι ψηλό και ογκώδες και φαντάζεσαι ότι, αν χρειαστεί (έτσι το λέμε, το πιο πιθανό είναι απλά να θέλεις) να πιέσεις, θα παλέψεις με τις κλίσεις του αμαξώματος και τη μεταφορά βάρους. Κι όμως, όχι. Είναι το αυτοκίνητο που δε θα σε τρομάξει με κλίσεις και, αν στην είσοδο της στροφής κάνεις αυτό που πρέπει, θα στρίψει ακλόνητο και πολύ πιθανόν να σηκώσει και τον πίσω εσωτερικό τροχό. Ω, ναι, είναι αλήθεια.

Η χρυσή τομή 

Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του νέου μοντέλου ξέρουν τι σημαίνει χρυσή τομή και την εφαρμόζουν στην πράξη. Αυτός ο συνδυασμός χαρακτηριστικών που διαθέτει το αυτοκίνητο της Nissan κάποιοι το πληρώνουν πολύ ακριβά. Παρά πολύ ακριβά. Τουλάχιστον αυτό το αυτοκίνητο έχει μια τιμή σε λογικά πλαίσια και δυνητικά κάνει τα πάντα. Εννοείται ότι είναι καλοτάξιδο. Ήσυχο και σταθερό, ανεξαρτήτως ταχύτητας, θα μεταφέρει τους επιβαίνοντες με ασφάλεια –άλλωστε έχει πάρει 5 αστέρια στο Euro NCAP– και σχετική πολυτέλεια. Και ταχύτατα γιατί... βραβείο. 

Διαβάστε Επίσης

Βραβείο σημαίνει ότι ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1,5 λίτρου είναι εξαιρετικός – και γι’ αυτό απέσπασε και βραβεία σε ΗΠΑ και Κίνα. Αποδίδει 163 ίππους και 300 Nm ροπή χάρη και στο turbo μεταβλητής συμπίεσης. Αυτό σημαίνει ότι σε χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.

Nissan X-Trail MHEV

H ισχύς μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του CVT κιβωτίου Xtronic, που είναι καλό –έχει και paddles στο τιμόνι–, αλλά έχει και τις άβολες στιγμές του με σχετική υστέρηση. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι, επίσης, εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία 12V. Παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί, γρήγορη επανεκκίνηση και διακοπή κίνησης, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την εκπομπή CO2. Κατά την επιβράδυνση η ενέργεια ανακτάται μέσω regen και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου.

Nissan X-Trail MHEV

Στη συνέχεια αυτή η ανακτηθείσα ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου ενόσω ο κινητήρας είναι σταματημένος, π.χ. στο φανάρι. Επιπλέον, μια ώθηση ροπής περίπου 6 Nm μπορεί να δοθεί κατά την επιτάχυνση. Δεν είναι πολύ, αλλά σε κάθε περίπτωση καλό είναι να υπάρχει – άλλωστε αυτό συμβαίνει πλέον στα περισσότερα θερμικά αυτοκίνητα. Εύλογα, δεν καίει λίγο. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται τουλάχιστον 9 λίτρα ανά 100 χλμ. με προοπτική να ανέβει αρκετά, αν αποφασίσεις να πατάς βαθιά το γκάζι, ή να πέσει στα 8 λίτρα, αν είσαι συνετός και μετρημένος. 

Nissan X-Trail MHEV

Μέσα στην καμπίνα όλα είναι καλώς καμωμένα. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και γίνεται χρήση αρκετά διαφορετικών υλικών, ακόμα και υφάσματος στις πόρτες και σε συνδυασμό με την επιλογή των χρωμάτων το αποτέλεσμα είναι καλόγουστο και ελαφρώς ιαπωνικό. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε την οθόνη αφής 12,3 ιντσών, που κάνει πολλά και ακριβώς από κάτω τα κανονικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Άλλωστε υπάρχει μια τάση για επιστροφή στα φυσικά χειριστήρια και η Nissan δεν αδιαφορεί για το –ουσιαστικό– trend.

Nissan X-Trail MHEV

Η βασική έκδοση του mild υβριδικού Nissan X-Trail κοστίζει κάτω από 40.000 ευρώ (συγκεκριμένα 38.590) και, αν σκεφτείς τι παίρνεις, μάλλον είναι χαμηλή, ενώ με 5.000 ευρώ επιπλέον μπορείς να αποκτήσεις μια έκδοση με περισσότερο εξοπλισμό και 7 θέσεις. 

Nissan X-Trail 1.5 MHEV 

Κινητήρας: 3κύλινδρος 1.497 cc με turbo
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 1
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 163 ίπποι
Ροπή: 300 Nm
0-100 km/h: 9,6 sec
Τελική ταχύτητα: 200km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή:
7,1 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,6 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ:
4.680 mm x 1.840 mm x 1.695 mm
Μεταξόνιο: 2.705 mm
Βάρος: 1.664 kg
Χώρος αποσκευών: 585-1.424 lt
Εκπομπές CO2: 161 g/km
Τιμή: από 38.590 ευρώ

Best of Network