Lamborghini Urus Performante: 666 ίπποι και Rally Mode

Ο πολυπράγμων Jason Barlow του βρετανικού TopGear, οδηγεί την πιο ακραία Urus (μέχρι τώρα). Και στο χώμα

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Βρισκόμαστε στην Vallelunga, την πίστα με το μελιστάλαχτο όνομα που βρίσκεται περίπου 35 χιλιόμετρα έξω από τη Ρώμη. Πρόκειται για μια στενή και τεχνική πίστα και το γεγονός ότι οδηγούμε εδώ τη νέα Lamborghini Urus Performante - και τα 2.150 κιλά της - είναι μια απόδειξη της πίστης της εταιρείας στο super-SUV που πουλάει πιο γρήγορα από το "0-100" της.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Και όμως γυρίζει! (Γαλιλαίε συγγνώμη)

Δύο λέξεις: Rally Mode

Στην περιφέρειά της θα βρείτε έναν παλιό ρωμαϊκό δρόμο, πέρα από τον οποίο υπάρχει μια αυτοσχέδια χωμάτινη πίστα (που δεν κατασκευάστηκε από τους Ρωμαίους). Τα οδηγικά modes της Performante διαθέτουν μια τέταρτη ρύθμιση, εκτός από τις γνωστές λειτουργίες Strada, Sport και Corsa, που ονομάζεται Rally. Αυτή, περιορίζει το μαστίγιο του ESP και χρησιμοποιεί το πίσω διαφορικό για να παράσχει περισσότερη κίνηση στο διασκεδαστικό μέρος του αυτοκινήτου. Τα αποτελέσματα είναι αναμενόμενα ολισθηρά.

Δεν λέμε ότι η Urus Performante μεταμορφώνεται ξαφνικά σε Lancia Delta S4, αλλά μπορείτε να την οδηγήσετε με τρόπο που προκαλεί τη φυσική. Και ναι, ενώ το να εκτοξεύεις με δύναμη ένα SUV αξίας 260.00 ευρώ, απόδοσης 666 σατανικών ίππων και βάρους 2,1 τόνων, σε μια λασπωμένη, κακοτράχαλη πίστα μπορεί να φαίνεται -και να είναι- στην καλύτερη περίπτωση υπερβολικό, είναι όμως και εξαιρετικά διασκεδαστικό.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Η Performante καταφέρνει ακόμα και να προσγειώνεται με ασφάλεια, αφού έχει απογειωθεί από αυτό που οι φινλανδοί φίλοι μας αποκαλούν ακόμα "yomp" (καθόλου τυχαία, θυμίζει το "jump"). Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές αυτής της Urus, είναι η τοποθέτηση ατσάλινων ελατηρίων αντί της στάνταρ ανάρτησης αέρα, για πιο γραμμικές αντιδράσεις. Αυτά, μαζί με την νέα αντιστρεπτική, εξασφαλίζουν ένα επίπεδο ελέγχου του αμαξώματος που -ειδικά στο χώμα- είναι τρομακτικό για ένα αυτοκίνητο αυτού του βάρους, μεγέθους, ισχύος και τιμής.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Ο συμπαθέστατος διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann, αναγνωρίζει ότι η προσπάθεια της εταιρείας για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα μέσω της μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 50% έως το 2025, οφείλεται εν μέρει στην αντίληψη και στα αυξανόμενα ζητήματα κοινωνικής αποδοχής και η δέσμευση της Lamborghini να κατασκευάζει ονειρεμένα αυτοκίνητα θα προσαρμοστεί κατάλληλα στο μέλλον. Παρ' όλα αυτά, η Urus είναι μια τεράστια επιτυχία για την εταιρεία, με 21.000 παραδόσεις από την άφιξή της το 2018, εκ των οποίων το τεράστιο 84% είναι πωλήσεις σε πελάτες μέχρι πρότινος άλλων εταιριών. Η Lamborghini βρίσκεται εν τω μέσω ενός επενδυτικού προγράμματος ύψους 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο θα αποφέρει το 2023 τον υβριδικό αντικαταστάτη της Aventador, το 2024 τον διάδοχο της Huracan και το 2028 το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο. Από κάπου πρέπει να προέρχονται τα έσοδα και η Urus συνεχίζει να γεμίζει τα ταμεία της Sant'Agata.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής Rouven Mohr, (ιδιοκτήτης πολλών Nissan GTR, μεταξύ άλλων αυτοκινήτων) λέει ότι η ταχεία βελτίωση της τεχνολογίας και των υποδομών των μπαταριών θα καταστήσει πιθανότατα περιττές τις βαριές μπαταρίες προς όφελος μικρότερων και ελαφρύτερων λύσεων. Ίσως το πρώτο BEV της Lamborghini να ενσωματώνει αυτές τις αρχές. Ας το ελπίσουμε.

Επιστρέφοντας στην Urus Performante, δείτε μερικές από τις βασικές αλλαγές

Το τιμόνι και το γκάζι έχουν επαναπρογραμματιστεί για ταχύτερη απόκριση, όπως άλλωστε και ο πίσω άξονας, πάντα σε σχέση με το "βασικό” μοντέλο. Επίσης, το οκτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει τις σχέσεις πιο επιθετικά στην αυτόματη λειτουργία του. Υπάρχει ένα νέο κεντρικό διαφορικό Torsen και torque vectoring στο πίσω μέρος, καθώς και διάφοροι αεροδυναμικοί νεωτερισμοί. Χαρακτηρστικά, η πίσω αεροτομή παράγει 38% περισσότερο downforce (ποσοστό που με τη σειρά του αντιστοιχεί στο 8% επί του συνόλου στο νέο μοντέλο).

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Η Urus Performante είναι 20 χιλιοστά πιο χαμηλή, με φαρδύτερα μετατρόχια. Το καπό από ανθρακονήματα είναι στάνταρ, αλλά θα πρέπει να πληρώσετε περισσότερα από τα ήδη πολλά, αν θέλετε μια οροφή από συνθετικά υλικά για να το συνοδεύσετε. Στο πνεύμα των οριακών κερδών, οι ζάντες διαθέτουν βίδες τιτανίου, ναι, κι όμως, για λόγους εξοικονόμησης βάρους. Υπάρχουν διαθέσιμα τρία νέα σχέδια τροχών, συμπεριλαμβανομένων των προαιρετικών με διάμετρο 23 ιντσών, και συνολική μείωση του βάρους δεν είναι ασήμαντη, αφού φτάνει τα 47 κιλά.

Πώς είναι να την οδηγείς;

Είτε είστε οπαδός των υπερ-SUV, είτε όχι, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό το πράγμα μπορεί να ταλαιπωρηθεί σοβαρά σε μια πίστα. Φοράμε ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Pirelli Trofeo R, 285/40 μπροστά, 325/35 πίσω, και σαφώς κάνουν τη διαφορά. Στη χωμάτινη διαδρομή είχαμε κανονικά ελαστικά Pirelli P Zero.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Ο V8 των 4,0 λίτρων με δύο turbo αποδίδει πλέον 666 ίππους. Η Lamborghini ισχυρίζεται ότι διαθέτει την καλύτερη στην κατηγορία της σχέση κιλών/ίππο και το νέο ρεκόρ για SUV παραγωγής που σημείωσε πρόσφατα η Performante στο Pikes Peak – 10:32.064, (17 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το προηγούμενο), την επιβεβαιώνει.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante
Στα μέσα Αυγούστου, ο διευθυντής του βρετανικού TopGear, Jack Rix, είχε οδηγήσει μια Performante παραγωγής μεν, καμουφλαρισμένη δε.

Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα (έναντι 3,6 για την κανονική Urus) και για τα 0-200 χλμ/ώρα σε 11,5, σε ένα αυτοκίνητο με αυτής της μάζας και όγκου είναι αρχικά ένα overload του μυαλού. Αλλά, χρειάζονται μόνο λίγοι γύροι για να προσαρμοστείς στις προκλήσεις της Vallelunga και ο τρόπος με τον οποίο η Performante μπαίνει σε μια γρήγορη καμπή πέμπτης ταχύτητας και βγαίνει από μια φουρκέτα δεύτερης, με ελάχιστη υποστροφή και ακόμα μικρότερες κλίσεις είναι εντυπωσιακός. Πολύ σύντομα, ρίχνω το μεγάλο θηρίο μέσα και έξω από τις στροφές με απόλυτη ατιμωρησία.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Η λειτουργία Rally, όπως αποδεικνύεται, προτιμά τις πιο χαλαρές επιφάνειες για να προσφέρει γενναίες γωνίες ολίσθησης, αλλά μπορείτε να οδηγήσετε με το πλάι αν είστε αφοσιωμένοι. Τα ανθρακοκεραμικά φρένα παραμένουν τα ίδια - 440 χιλιοστά μπροστά με δαγκάνες 10 εμβόλων, 370 χιλιοστά πίσω - και παρόλο που το πεντάλ έχασε ένα μέρος από την αίσθηση του μετά από σκληρή χρήση, η αποτελεσματικότητα ήταν σταθερά καλή. Προσωπικά, θα προτιμούσα λίγο περισσότερη αίσθηση και στο τιμόνι.

Στο εσωτερικό;

Οι πελάτες της Lamborghini είναι γενικά μια εξωστρεφής ομάδα, και το πρόγραμμα εξατομίκευσης Ad Personam της εταιρείας είναι ένας κόσμος θαυμάτων όπου οι έννοιες του καλού γούστου μπορούν να δοκιμαστούν αυστηρά. Η Performante διαθέτει στάνταρ μαύρη Alcantara "Nero Cosmus", μια νέα εξαγωνική επένδυση καθισμάτων και υπάρχει ένα διαφορετικό γραφικό Performante στο HMI. Η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών είναι το ίδιο εύχρηστη όπως και πριν και ανταποκρίνεται άμεσα. Τα καθίσματα και η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικά. Και, αν σας νοιάζει, το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο.

Δοκιμή Lamborghini Urus Performante

Αντίπαλοι;

Η Performante έρχεται αντιμέτωπη με την Aston Martin DBX 707 και την Porsche Cayenne Turbo GT. Εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο το τεχνικό και σχεδιαστικό ταλέντο που διαθέτει σήμερα η Lamborghini και, ανεξάρτητα από το πώς αισθάνεστε για τη συγκεκριμένη κατηγορία της αγοράς, πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο.

Best of Network