Porsche 718 Cayman GT4 RS: Μονόκερος

Χρειάζεται ο κόσμος μια GT4 RS; Ναι, χρειάζεται. Μπορείς να πεις με ευκολία πως η Porsche θέλει να κατασκευάζει τέτοια αυτοκίνητα όσο ακόμη μπορεί

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS

"H GT4 RS συγκαταλέγεται εύκολα στα αυτοκίνητα με τον καλύτερο ήχο που έχουμε οδηγήσει ποτέ"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για τον κινητήρα, το πλαίσιο, την ανάρτηση. Bασικά, είναι άψογη

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Η Porsche δέχεται παραγγελίες για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οπότε βιαστείτε

Σε περίπτωση που αναρωτηθήκατε ποτέ τι θα συνέβαινε αν η Porsche τοποθετούσε τον εκπληκτικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 4.0 λίτρων που είδαμε στην τελευταία 911 GT3 στο πίσω μέρος της Cayman, υπάρχει απάντηση. GT4 RS. Ναι, είναι η πιο σκληροπυρηνική, η πιο ισχυρή και η πιο διψασμένη για πίστα Cayman που κατασκεύασε ποτέ η Porsche, όμως με δεδομένο πως υπάρχει ήδη η 911 GT3 και με την GT3 RS να αναμένεται προσεχώς, η αποστολή αυτής της Cayman είναι λίγο διαφορετική.

Ο Andreas Preuninger, επικεφαλής του τμήματος GT της Porsche, τοποθετεί τα πράγματα στη σωστή τους βάση: "Ήταν καιρός για ένα μεγάλο πάρτι πάνω στο πάτωμα της 718. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι μια ζωντανή συναυλία σε τέσσερις τροχούς. Είναι τόσο διασκεδαστικό όσο και η υλοποίηση αυτού του project. Είναι κάτι που βγήκε απ' την καρδιά μας και θέλαμε να κάνουμε εδώ και πολύ καιρό."

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Στην περίπτωση της Cayman GT4 RS, έχουμε 500 ίππους, αριθμός που μεταφράζεται σε 80 ίππους παραπάνω από μια Cayman GT4, αλλά και 10 ίππους λιγότερους σε σχέση με μια 911 GT3, λόγω της εξάτμισης πουχρειάζεται να ακολουθήσει μια ελικοειδή διαδρομή γύρω από την πίσω ανάρτηση. Η μέγιστη ροπή είναι 450 Nm, ενώ το κιβώτιο είναι το αυτόματο PDK, χωρίς να υπάρχει επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου, σύμφωνα και με το δόγμα "RS".

Έστω κι έτσι, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 3,4 sec (η GT4 με PDK ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 3,9 sec), ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 km/h. Ίσως όμως το ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι ο χρόνος των 7'4''511 που πετυχαίνει η GT4 RS στο Nurburgring (με τα προαιρετικά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R), ο οποίος είναι περισσότερα από 23 sec ταχύτερος από εκείνον της στάνταρ GT4.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Ως επιστέγασμα αυτού, η GT4 RS συγκαταλέγεται εύκολα στα αυτοκίνητα με τον καλύτερο ήχο που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Το να σανιδώνεις το γκάζι σε μια GT4 RS, είναι σαν να έχεις ένα μεγάλο τρυπάνι μέσα στ' αυτιά σου και στη συνέχεια να στριμώχνεις μέσα τους μια ολόκληρη αποικία από σφήκες. Είναι απλά αστείο. Κάθε επίσκεψη στο φάσμα των 9.000 rpm δεν είναι απλώς ένας ήχος, αλλά μια εμπειρία που περιλαμβάνει δονήσεις, κουδουνίσματα και ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα επέκρινα όποιον σκέφτηκε την κατάργηση του συστήματος infotainment στο όνομα της εξοικονόμησης μερικών κιλών από το συνολικό βάρος της κατασκευής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, η επιλογή αυτή μπορεί να αποκτά κάποιο νόημα. Άλλωστε ποιος έχει ανάγκη το infotainment από τη στιγμή που αντλείς ψυχαγωγία με το πάτημα του γκαζιού;

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Είναι αναγκαία η ύπαρξη μιας GT4 RS, από τη στιγμή που βρίσκεται ήδη στην αγορά η πιο hardcore 911 GT3 που υπήρξε ποτέ; Ναι. Για την ακρίβεια, είμαστε χαρούμενοι που υπάρχει αυτό το αυτοκίνητο. Με την αμιγώς ηλεκτρική Cayman να βρίσκεται στα σκαριά, αντιλαμβάνεσαι πως το τμήμα GT της Porsche διαισθάνεται το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θέλει να κατασκευάσει τέτοια αυτοκίνητα όσο ακόμα μπορεί. Αυτοκίνητα που αποτελούν μνημεία του τι μπορείς να καταφέρεις, όταν συνδυάζεις το καλύτερο που έχει να σου δώσει ο τομέας της μηχανικής, με αρκετή δόση διασκέδασης.

Η GT4 RS δεν είναι έκδοση περιορισμένης παραγωγής. Εκείνο που είναι περιορισμένο, είναι η διάρκεια που θα βρίσκεται στην παραγωγή, οπότε αποκτείστε την όσο ακόμη μπορείτε. Εξαιρετικά γρήγορη στην πίστα, εκπληκτικά πρακτική στον δημόσιο δρόμο και με εξαιρετική αίσθηση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Είναι αλήθεια πως αυτό το αυτοκίνητο, είναι πολύ πιθανό να περάσει στην ιστορία ως ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών.

 

Best of Network