Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 TB: Σειρήνα
Η Alfa Romeo Giulia Sprint στοχεύει στα συναισθήματά σου, όπως εξάλλου οφείλει κάθε Alfa, χωρίς να δείχνει τους συμβιβασμούς των Ιταλών για να την κάνουν πιο εμπορική
Η Alfa Romeo Giulia Sprint στοχεύει στα συναισθήματά σου, όπως εξάλλου οφείλει κάθε Alfa, χωρίς να δείχνει τους συμβιβασμούς των Ιταλών για να την κάνουν πιο εμπορική
Σε εξιτάρει και σε “φορτώνει” αυτοπεποίθηση, σε βαθμό που αισθάνεσαι καλύτερος οδηγός
Αν θέλεις και μπορείς να ντριφτάρεις δεν σε αφήνουν τα ηλεκτρονικά της βοηθήματα, τα οποία δεν μπορείς να απενεργοποιήσεις
Με γκολ από τα αποδυτήρια ξεκινά οποιαδήποτε επαφή με την Alfa Romeo Giulia. Πριν ανοίξεις την πόρτα, πριν καν την πλησιάσεις σε έχει κερδίσει. Πρέπει να μην έχεις συναισθήματα για να την κρίνεις σωστά. Και εγώ γίνομαι συνασθηματικός μόνο με την Monica Belucci και τον Ολυμπιακό. Άντε και τον Michael Jordan, για τον οποίο δεν δέχομαι κουβέντα. Τέλος πάντων, με την Giulia θα είμαι όσο λιγότερο υποκειμενικός γίνεται, ορκίζομαι.
Το θέμα είναι: πώς γίνεται να μην είσαι συνασθηματικός; Γιατί περνάς και σχεδόν βλέπεις από τον καθρέπτη την αύρα της, να κολλάει στα βλέμματα των περαστικών. Να τους ξυπνάει έναν ενθουσιασμό αντίστοιχο με οτιδήποτε διαθέτει υψηλή αισθητική. "Φωνάζει" από μακριά το ιταλικό της ταπεραμέντο και με αυτόν τον αέρα δημιουργεί ακόμη περισσότερους φανατικούς Alfisti.
Αυτό είναι και το σπουδαιότερο για μένα. Ήταν εξάλλου απαραίτητο για την ίδια την Alfa Romeo, γιατί οι νεότεροι οδηγοί έχουν απομακρυνθεί δραματικά από αυτοκίνητα όπως η Spider ή η Montreal. Αλλά τώρα έχουν το δικό τους τοτέμ αυτοκινητικής καθημερινής ομορφιάς. Έχουν ένα σημείο αναφοράς σε συζητήσεις που δεν έχουν τέλος, με αγαπημένα διλήμματα του στιλ "αυτό μου αρέσει, εκείνο δεν μου αρέσει”.
Αυτά τα διαπίστωσα όταν άφησα το κλειδί στο τραπέζι. Ήρθε ο 14χρονος γιος μου και μου λέει: "Πες μου μόνο ότι είναι GTA”. Καλά θα ήταν, αλλά ήταν η δίλιτρη Sprint με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και τους 200 ίππους στους πίσω τροχούς. Καθόλου άσχημα, αλλά τι να εξηγώ τώρα στο παιδί; Άσε που αυτά τα ήξερε!
Η αρνητική απάντηση για την GTA, δεν τον πτόησε και πολύ. Ήθελε αμέσως βόλτα. Και εγώ ήθελα. Είχα εξάλλου απολαύσει λίγο την θέση οδήγησης που σε "φτιάχνει” αμέσως. Είχα πάρει μια "τζούρα” από το τιμόνι με το οποίο σημαδεύεις σαν τον Λέγκολας στον Άρχοντα και είχα ενδώσει στον πειρασμό του Dynamic. Του πιο hardline από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, στα οποία σερφάρεις μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, στην ανανεωμένη κεντρική κονσόλα.
Ανόητη επιλογή για το κυκλοφοριακό της πόλης, συμφωνώ, αλλά είπαμε ενέδωσα στον πειρασμό. Και εσύ θα το έκανες. Θα το επανέφερες όμως στο N, το Normal δηλαδή, όταν έβλεπες ένα παχουλό 14 lt/100km στον μετρητή της κατανάλωσης. Εδώ που τα λέμε καλά αυτά τα συναισθηματικά, αλλά όταν έρθει ο λογαριασμός προτιμάς το 10άρι του Normal.
Στο εσωτερικό, μετά την κριτική που δέχτηκαν οι Ιταλοί για τις επιλογές στην προ facelift Giulia, επήλθε και η μεγαλύτερη αλλαγή κατά την ανανέωση του μοντέλου, το 2020. Καλύτερη ατμόσφαιρα συνολικά. Δεν της έλειψε ποτέ η ποιότητα, στερήθηκε όμως τεχνολογίας και τώρα οι επιλογές είναι σαφώς καλύτερες.
Η οθόνη των 8.8 ιντσών που φιλοξενεί ενδείξεις και λειτουργίες είναι πλέον αφής, εκτός αν είσαι boomer όπως εγώ και προτιμάς ακόμη τον κεντρικό διακόπτη. Αλλά και εμείς άνθρωποι είμαστε, οπότε ακόμη και αυτός είναι πιο άμεσος και πιο φιλικός.
Πριν μερικά χρόνια πάντως, ο 14χρονος (εκείνης της εποχής) θα είχε ξενερώσει απίστευτα στο εσωτερικό μιας Alfa Romeo 159 ή μιας Alfa Romeo 166 για παράδειγμα, οι οποίες έμοιαζαν να μην νοιάζονται καν για τον συνοδηγό. Σήμερα όμως αυτό το focus της Alfa στον οδηγό της, καμουφλάρεται κάπως με τα infotainment και τα Apple CarPlay και Android Auto.
Στην οδήγηση όλο αυτό το καμουφλάρισμα μεταφράζεται στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες, γιατί ο οδηγός έχει να απολαύσει και άλλα πράγματα. Την ευελιξία, τη μαεστρία με την οποία κρύβονται τα 1.400 κιλά του αμαξώματος, την άμεση ανταπόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Εγώ να πω την αμαρτία μου απόλαυσα τα paddles. Πρόδωσα το λεβιέ του πολύ αποτελεσματικού αυτόματου κιβωτίου με τις οχτώ σχέσεις, γιατί αυτά τα μεταλλικά, τεράστια paddles αριστερά και δεξιά πίσω από το τιμόνι, ξυπνούσαν μέσα μου τον τίγρη. Άμεσα στο πάτημά τους και τόσο βολικά λόγω μεγέθους, που σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι "οδηγείς φίλε, δεν κάνεις μια αδιάφορη βόλτα”. Ακόμη και το ότι ήταν κρύα -πριν τα ζεστάνεις με τα δάχτυλα σου: όταν τα άγγιζες, σε ξυπνούσαν.
Και έρχεται η προσγείωση στην πραγματικότητa: "Αν θέλεις να "οδηγήσεις, πήγαινε σε καμιά πίστα, εδώ είναι δημόσιος δρόμος”. Τα βοηθήματα δεν μπορείς να τα βγάλεις. Καθόλου! Απόλαυσε τους 200 ίππους στον πίσω άξονα όταν θέλεις να προσπεράσεις, όταν θέλεις να πιέσεις λίγο παραπάνω, αλλά τον "ινδιάνο", δεν σου επιτρέπει η Giulia Sprint να τον κάνεις, όσο και αν μπορείς, όσο και αν θέλεις.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνη, 1.995cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
Κίνηση: Πίσω
Ισχύς: 200 ίπποι
Ροπή: 330 Nm
0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 7,2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 9,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.643 mm x 1.860 mm x 1.411 mm
Βάρος: 1.429 kg
Χώρος αποσκευών : 525 lt
Εκπομπές CO2: 160 g/km
Τιμή: από €43.500