Η νέα πρόταση της FIAT στα supermini ή αλλιώς στο B-Segment εκτός από εντυπωσιακή σε εμφάνιση είναι και σύγχρονη σε τεχνολογία. Το νέο Grande Panda δεν είναι μια έκδοση του κλασικού Panda που θα συνεχίσει να πωλείται στις αγορές, αλλά ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που έχει και μεγαλύτερες διαστάσεις.
Δομικά το νέο FIAT βασίζεται στην μικρή πλατφόρμα "multi-energy" του ομίλου Stellantis που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα. Το μήκος του αμαξώματος βρίσκεται οριακά στα 4 μ. που σημαίνει ότι είναι από τα μικρότερα supermini καθώς η κατηγορία έχει ανέβει στα αμαξώματα με μήκος 4,1 μ. Πάντως είναι πιο μεγάλο από Toyota Υaris και Suzuki Swift που ορίζουν τα χαμηλά κλιμάκια της κατηγορίας σε ότι αφορά τις διαστάσεις.
Το αμάξωμα είναι πεντάθυρο και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι απλά ικανοποιητικοί. Στο ίδιο μήκος κύματος και το πορτμπαγκάζ που παρουσιάζει χωρητικότητα 361 λίτρων. Η σχεδίαση του μοντέλου έχει γίνει in-house στο σχεδιαστικό κέντρο Centro Stile της εταιρείας στο Τορίνο.

Διαθέτει το boxy style σχήμα του κλασικού Panda αλλά εμπλουτισμένο με μοντέρνες λεπτομέρειες που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο και το ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Στις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες συγκαταλέγονται τα φώτα PXL LED που παραπέμπουν στο γνωστό video game των 80s. Εξίσου ξεχωριστή είναι η σχεδίαση των τροχών 17" που αναγράφουν "FIAT" στο κέντρο της ζάντας. Η εταιρεία έχει επίσης δημιουργήσει ένα χρωματολόγιο από επτά μοντέρνες αποχρώσεις για το νέο της μοντέλο.

Στο εσωτερικό όλα είναι ψηφιακά και εξυπηρετούνται από δύο digital οθόνες. Η πρώτη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι είναι 10 ιντσών ενώ η κεντρική είναι ελάχιστα μεγαλύτερη στις 10,25 ίντσες. Το σύστημα περιλαμβάνει infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone, τέσσερις θύρες USB-C, καθώς και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης.

Το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το "Blu Tasmania", το οποίο δημιουργεί ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα διαθέτοντας παράλληλα πολύ ελαφρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Μοντέρνα η σχεδίαση του ταμπλό προσφέρει επίσης χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων της τάξεως των 13 λίτρων.
Υβριδικό και ηλεκτρικό
Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, εκ των οποίων η πρώτη θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα με 113 ίππους και αυτονομία 320 χλμ. στον μικτό κύκλο WLTP. Η μπαταρία που χρησιμοποιεί έχει ενεργειακή χωρητικότητα 44 kWh και φορτίζει πλήρως σε 33 λεπτά της ώρας εάν συνδεθεί σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC).

Μάλιστα το Grande Panda έχει ενσωματωμένο στο μπροστινό μέρος του αμαξώματος ένα το σπιράλ καλώδιο φόρτισης που έχει μήκος 4,5 μ. Κάνει τη φόρτιση πανεύκολη και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Έτσι, η αναπλήρωση από το 20-80% της ενέργειας γίνεται σε 4 ώρες και 20 λεπτά.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ηλεκτρική έκδοση θέλει χρόνο 11'' για τα 0-100 και αναπτύσσει τελική έως τα 132 χλμ./ώρα για προστασία της ενεργειακής εκφόρτισης της μπαταρίας.

Η δεύτερη επιλογή είναι η έκδοση Hybrid, με υβριδικό σύστημα 48V και βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που έχει ισχύ 100 ίππων και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Βιωσιμότητα
Το Grande Panda κάνει χρήση ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Για κάθε αυτοκίνητο έχουν χρησιμοποιηθεί 140 χάρτινες ανακυκλωμένες συσκευασίες υγρών, συμπεριλαμβάνοντας όχι μόνο το 80% που αποτελείται από χαρτόνι αλλά και το 20% που αποτελείται από μη ανακυκλώσιμο πλαστικό και αλουμίνιο.
Το συγκεκριμένο υλικό κατά κανόνα πετιέται, ωστόσο στην περίπτωση του Grande Panda είναι αυτό που κρύβεται πίσω από τα μπλε πλαστικά της καμπίνας με την ονομασία Laponen Ecotek.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το ύφασμα που ντύνει το ταμπλό στις εκδόσεις La Prima. Ονομάζεται "BAMBOX Bamboo Fiber Tex” και περιέχει κατά 33% πραγματικές ίνες μπαμπού.
Στην Ελλάδα οι παραγγελίες θα ανοίξουν εντός του πρώτου τριμήνου ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στους πελάτες την Άνοιξη.
Σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες η entry level υβριδική έκδοση του Grange Panda θα κοστίζει γύρω στα 25.000 ευρώ. Για την ηλεκτρική έκδοση, δεν υπάρχουν ακόμα πληροφορίες.