
Το γεγονός πως οι ελλείψεις ημιαγωγών και ανταλλακτικών έχει προκαλέσει προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία, οδηγώντας σε μεγάλους χρόνους παράδοσης και μειώσεις των πωλήσεων σε αρκετές αγορές, είναι γνωστό εδώ και καιρό. Το παράδοξο είναι πως στην Αμερική, μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η κατηγορία των εξωτικών/υπερπολυτελών αυτοκινήτων ανεβάζει στροφές.
Τα στοιχεία που έρχονται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, κάνουν λόγο για αύξηση του πλούτου των νοικοκυριών. Προφανώς όχι όλων, αλλά όσων είχαν από πριν την οικονομική επιφάνεια να επενδύουν σε ακίνητα και Wall Street. Κοινώς, είναι αυτό που λέει ο λαός "τα λεφτά πάνε στα λεφτά". Και τι ακριβώς κάνει ένας πλούσιος, όταν γίνεται πλουσιότερος, αλλά υπάρχει πανδημία; Ξοδεύει χρήματα όπου μπορεί και σε μια τέτοια συγκυρία, τα ταξίδια και τα εστιατόρια δεν αποτελούν επιλογές.

Αυτό που απομένει, είναι τα αγαθά κάθε είδους, με τα εξωτικά αυτοκίνητα να είναι παραδοσιακά από τα αγαπημένα αγαθά των πλουσίων. Οι Rolls-Royce και Bentley, προέρχονται από ρεκόρ πωλήσεων στις ΗΠΑ τη χρονιά που πέρασε και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, βαδίζουν προς νέο ρεκόρ το 2022. Οι δυο τους, μαζί με τις Tesla, BMW, Mini και Genesis, ήταν οι μόνες μάρκες που κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Ενδεικτική του κλίματος που υπάρχει στην αμερικανική αγορά υπερπολυτελών οχημάτων, είναι η δήλωση του Alan Haig, προέδρου της Haig Partners, εταιρείας συμβούλων αγοράς-πώλησης αντιπροσωπειών, πως οι συνδυασμένες πωλήσεις επτά εταιρειών, των Lamborghini, Maserati, Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, McLaren και Aston Martin, αυξήθηκαν κατά 5% από το 2018 έως το 2021. Την περυσινή χρονιά, το 30% των επιβατικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στις ΗΠΑ, είχαν τιμή $50.000 ή περισσότερο, από μόλις 6% το 2012, αναφέρουν στοιχεία της εταιρείας Cox Automotive.

Ο Mike Ward, ιδιοκτήτης και διαχειριστής οκτώ καταστημάτων πολυτελών οχημάτων στο Denver και το Scottsdale, δηλώνει πως οι εύποροι αμερικάνοι, επιθυμούν πλέον να έχουν στην κατοχή τους ένα εξωτικό όχημα και όχι απλά μια BMW ή ένα Infiniti. "Μπορεί ένα SUV της Lexus να αποτελεί το καθημερινό τους αυτοκίνητο, όμως οι ίδιοι επιθυμούν να έχουν στην κατοχή τους και μια έξτρα πολυτέλεια”, σημειώνει ο Ward. Ο οποίος, άνοιξε αντιπροσωπεία της Rolls-Royce στο Denver τον Αύγουστο του 2021. Η περασμένη χρονιά έκλεισε με πωλήσεις τριών οχημάτων, την ώρα που ήδη έχει πουληθεί το σύνολο των 25 αυτοκινήτων που είχε διαθέσιμα για όλο το 2022.
Εδώ έχουμε όμως να κάνουμε και με μια στρατηγική επιλογή από πλευράς εταιρειών. Οι ελλείψεις σε τσιπ και οι εμπλοκές στην αλυσίδα ανεφοδιασμού, τις έχουν οδηγήσει να δώσουν προτεραιότητα στις πιο εμπορικές κατηγορίες οχημάτων, όπως τα SUV και τα pickup. Ο όμιλος VW και η BMW, στις οποίες ανήκουν Bentley και Rolls-Royce αντίστοιχα, εξασφάλισαν πως οι γραμμές παραγωγής των τελευταίων, θα εξακολουθήσουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους.

Ο Robert DiStanislao, πρόεδρος της RDS Automotive Group, με καταστήματα Ferrari, Maserati, Porsche, McLaren, Lamborghini, Koenigsegg και Lotus σε διάφορες πόλεις των ΗΠΑ, δήλωσε ότι το 2021 ήταν έτος ρεκόρ πωλήσεων και κερδών για τον όμιλο, την ώρα που αυτή τη στιγμή, η αναμονή στις αντιπροσωπείες του για μια Porsche κυμαίνεται γύρω στους 10 μήνες, για μια Lamborghini Urus στους 22 μήνες και στα τρία χρόνια για μια Ferrari.
Όπως είναι απολύτως λογικό, το κοινό τέτοιων αυτοκινήτων δεν επηρεάζεται από αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ή οπουδήποτε αλλού. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο DiStanislao, αυτό που φαίνεται να ισχύει τη δεδομένη χρονική στιγμή, είναι πως, "αν πεις στους Αμερικανούς ότι δεν μπορούν να έχουν κάτι, πρέπει να το έχουν".