Μπαίνει εξάτμιση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για λόγους ασφαλείας

Μια νέα πατέντα εξετάζει μεγάλος όμιλος με πολλές εταιρείες με την οποία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν εξάτμιση όχι όμως για τον ήχο αλλά για λόγους ασφαλείας.

Dodge Charger Daytona Fratzonic εξάτμιση

Όταν ακούμε για σύστημα εξάτμισης σε ένα ηλεκτρικό όχημα, το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως σε τεχνητούς ήχους εξάτμισης, μια προσθήκη που έχει προκαλέσει αντικρουόμενες αντιδράσεις. Ωστόσο, η Stellantis φαίνεται να έχει κάτι εντελώς διαφορετικό στο μυαλό της.

Εξάτμιση αυτοκινήτου

Αντίθετα με το σύστημα Fratzonic που συναντάμε στο Dodge Charger Daytona EV και έχει σκοπό την ηχητική εμπειρία, αυτή η νέα πατέντα δεν αφορά καθόλου τον ήχο.

Διαβάστε Επίσης

Μια πρόσφατα δημοσιευμένη πατέντα από το Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ, που αποκάλυψε πρώτο το Green Car Reports, δείχνει πως η Stellantis εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα εξάτμισης για ηλεκτρικά οχήματα που επικεντρώνεται στην ασφάλεια.

Συγκεκριμένα, το σύστημα σχεδιάστηκε για να απομακρύνει εύφλεκτα αέρια από τη μπαταρία σε περίπτωση thermal runaway, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο πυρκαγιάς.

Τι είναι το thermal runaway και γιατί είναι επικίνδυνο

Το thermal runaway συμβαίνει όταν μια μπαταρία ιόντων λιθίου αποτυγχάνει καταστροφικά, είτε λόγω βραχυκυκλώματος, μηχανικής βλάβης, υπερφόρτισης ή εξωτερικής φωτιάς. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η μπαταρία μπορεί να απελευθερώσει ένα εξαιρετικά εύφλεκτο μείγμα υδρογόνου, μεθανίου, ακετυλενίου και προπανίου—αέρια που μπορούν να αναφλεγούν υπό τις κατάλληλες συνθήκες.

Η πατέντα της Stellantis περιγράφει ένα σύστημα που διοχετεύει αυτά τα αέρια μακριά από τη μπαταρία, αποτρέποντας την πιθανότητα εσωτερικής ανάφλεξης. Ωστόσο, εκεί που το σύστημα πραγματικά ξεχωρίζει είναι η προσθήκη ειδικών "ζωνών επεξεργασίας", οι οποίες φιλτράρουν και αποδομούν χημικά τα αέρια πριν αυτά απελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα, μια διαδικασία παρόμοια με τη λειτουργία ενός καταλύτη στα συμβατικά οχήματα.

Stellantis πατέντα για εξάτμιση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Επιπλέον επίπεδο ασφάλειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Παρότι τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ήδη αισθητήρες και υδρόψυκτα συστήματα για τη διαχείριση της θερμοκρασίας των μπαταριών τους, η προσέγγιση της Stellantis προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας σε περίπτωση κρίσιμης αστοχίας.

Το ζήτημα των πυρκαγιών στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, ειδικά μετά από πρόσφατα περιστατικά στη Νότια Κορέα, που έχουν εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια των συσσωρευτών λιθίου-ιόντων.

Stellantis πατέντα για εξάτμιση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Διάφορες εταιρείες επενδύουν σε νέες τεχνολογίες πρόληψης, με την Bosch, για παράδειγμα, να πειραματίζεται με ελεγχόμενες εκρήξεις μικρής κλίμακας, προκειμένου να αποσυνδέει φυσικά την μπαταρία σε περίπτωση σύγκρουσης, μια ιδέα παρόμοια με τη λειτουργία των σύγχρονων pyrofuses.

Stellantis πατέντα για εξάτμιση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Καινοτομία που ξεπερνάει τα τεχνητά ηχητικά εφέ

Αν και η ιδέα ενός "συστήματος εξάτμισης" για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί αρχικά να φαίνεται παράδοξη, η Stellantis ενδέχεται να βρίσκεται μπροστά σε μια πραγματικά χρήσιμη καινοτομία. Αν το σύστημα αποδειχθεί αποτελεσματικό, θα μπορούσε να προσφέρει μια πολύτιμη λύση στη διαχείριση κινδύνων που σχετίζονται με τις μπαταρίες EVs—κάτι αναμφίβολα πιο σημαντικό από την προσομοίωση ενός ήχου V8.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network